شهرداری قشم و کراسنودار روسیه پیمان خواهرخواندگی امضاء کردند

شهردار قشم از حضور در کراسنودار روسیه با دعوت استاندار این استان و امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهرداری قشم و شهر کراسنودار خبر داد.

به  گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم، دکتر میرداد میردادی شهردار قشم اظهار داشت: تمامی مقدمات لازم برای امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهرداری قشم و شهر کراسنودار آماده شده و هیات اعزامی جزیره قشم در روسیه حضور دارد.

وی افزود: کراسنودار و قشم هر دو جزو مناطق گردشگرپذیر محسوب می شوند و شرایط خوبی برای افزایش همکاری ها در این حوزه وجود دارد، علاوه بر این افزایش همکاری های اقتصادی، سرمایه گذاری و فرهنگی از جمله برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک، افزایش تعاملات بین جامعه دانشگاهی و تیم های خلاق دو منطقه نیز از دیگر مواردی است که در تفاهم نامه پیش بینی شده است.

شهردار قشم تصریح کرد: در متن تفاهم نامه، زیربنای حقوقی و اجرایی برای توسعه مراودات به خوبی تدوین شده تا از جنبه تشریفاتی خارج گردد و شرایط لازم برای اجرا و بهره مندی فعالین اقتصادی و فرهنگی دو طرف از مزایای خواهرخواندگی وجود داشته باشد.

میردادی با تقدیر از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در تحقق این مهم خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر قشم، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان و وزارت امور خارجه نیز در به ثمر نشستن این پیمان نقشی بسزا داشته‌اند.

گفتنی است، هم اکنون با دعوت استاندار کراسنودار روسیه به منظور امضای تفاهم نامه جهت شروع همکاری های دوجانبه، هیاتی شامل میرداد میردادی، شهردار قشم، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، جعفر زمانی، رییس دفتر نمایندگی وزارت خارج در قشم و فرهاد اظهری، مشاور مدیرعامل سازمان عازم روسیه شدند.

علاوه بر امضای پیمان خواهرخواندگی با شهر کراسنودار، امضای تفاهم نامه با منطقه ویژه اقتصادی فناوری دوبنا که در آن شرکت های دانش بنیان زیادی فعالیت دارند و در نزدیکی مسکو مستقر شده است نیز از دیگر برنامه های سفر به روسیه می باشد.