شهرداری یزد الگوی جدیدی برای اجرای مدیریت واحد شهری را تدوین کرد

شهردار یزد از آماده‌سازی یک الگو برای اجرایی شدن طرح یکپارچه‌سازی مدیریت واحد شهری در یزد خبر داد و گفت: عدم یکپارچگی در مدیریت شهرها سبب افزایش هزینه‌های شهر، اتلاف وقت و نابسامانی در شهر می‌شود. ابوالقاسم محی‌الدینی درباره مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: سال‌ها است که موضوع مدیریت یکپارچه شهری در دولت‌ها و مجالس […]

شهردار یزد از آماده‌سازی یک الگو برای اجرایی شدن طرح یکپارچه‌سازی مدیریت واحد شهری در یزد خبر داد و گفت: عدم یکپارچگی در مدیریت شهرها سبب افزایش هزینه‌های شهر، اتلاف وقت و نابسامانی در شهر می‌شود.

ابوالقاسم محی‌الدینی درباره مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: سال‌ها است که موضوع مدیریت یکپارچه شهری در دولت‌ها و مجالس مختلف مطرح است در کشور سابقه ۳۰ ساله دارد.

وی گفت: در حال حاضر یک لایحه‌ای با عنوان مدیریت یکپارچه شهری که پیش از این به صورت لایحه مطرح شده بود و اکنون تغییرات داشته است تا در نهایت به یک طرح تبدیل شود، در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال بحث و بررسی است و هنوز به صحن مجلس نیامده است.

شهردار شهر یزد افزود: در طول سال‌های متعدد نظراتی از طرف کارشناسان خواسته و دریافت شده و این موضوع یکپارچه سازی شهری در وزارت کشور و شهرداری‌ها مطرح است.

محی‌الدینی افزود: در واقع در تمام دنیا شهرداری‌ها معروف به کلیددار شهر هستند و در آنجا تمام مسائل زیرساختی، تمام مسائل فرهنگی و تمام مسائل آموزشی توسط شهرداری‌ها مدیریت می‌شود. متاسفانه در کشور ما این اتفاق یکپارچه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در واقع تمام مشکلات و مسائلی که مردم دارند به شهرداری‌ها بر می‌گردد اما در مدیریت به صورت یکپارچه در اختیار شهرداری نیستند. بدون شک اگر این قانون تصویب شود و برای اجرا ابلاغ شود اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد از جمله این دستاوردهای خوب این است که هزینه‌های اداره شهرها واقعاً کاهش پیدا می‌کند.

شهردار یزد گفت: دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان با برنامه‌های خودشان حرکت می‌کنند که در برخی موارد شهرداری با تخلفات آن‌ها مقابله می‌کند یا دستگاه دیگری به نحو دیگر عمل می‌کند؛ در عمل یکپارچگی در مدیریت شهرها وجود ندارد و همین باعث افزایش هزینه‌های شهر، اتلاف وقت و نابسامانی در شهر ایجاد می‌شود.

محی‌الدینی با قدردانی از نظر و توجه ویژه استاندار یزد به شهرداری افزود: شاید هیچ‌کس در طول سال‌های گذشته این قدر به جایگاه شهرداری اهمیت ویژه قائل نبوده است، اما استاندار یزد سه جلسه متمادی در طول چند ماه گذشته داشته و در جلسات شورای شهر شرکت کردند و مشکلات و موضوعات شهری که مربوط به بخش شهرداری در دستگاه‌های دیگر، موضوعات اعتباری یا موضوعات اختلافی و مباحث کلان موجود دیگر با حضور دستگاه‌های مربوطه مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری شد.

وی از آماده‌سازی یک الگو جهت اجرائی شدن طرح یکپارچه سازی شهری در یزد خبر داد و گفت: این طرح به مرکز نیز داده می‌شود و نمونه کوچک کار یکپارچگی شهری در یزد اجرا خواهد شد تا به تصویب این طرح پس از ۳۰ سال کمک نماید.

منبع خبر