شهردار اصفهان: ایجاد خزانه واحد در شهرداری، یک تدبیر بزرگ بود

در ادامه برنامه های افتتاحیه “عید تا عید” شهرداری اصفهان، در منطقه یک شهرداری ۱۶۰۰ میلیارد ریال پروژه با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران شهری و شهروندان، آغاز و افتتاح شد و به بهره برداری رسید

شهردار اصفهان: ایجاد خزانه واحد در شهرداری، یک تدبیر بزرگ بود

در ادامه برنامه های افتتاحیه “عید تا عید” شهرداری اصفهان، در منطقه یک شهرداری ۱۶۰۰ میلیارد ریال پروژه با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران شهری و شهروندان، آغاز و افتتاح شد و به بهره برداری رسید

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، خیابان شهید سردار مجتبی کلاهدوزان حدفاصل خیابان طالقانی تا خیابان میرداماد به طول ۵۰۰ متر با عرض پیاده رو مناسب و عرض فضای سبزی ۱.۵ متر به بهره‌ برداری رسید. 

این خیابان با هزینه عمرانی یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان و هزینه آزادسازی ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان احداث شده است. 

احداث پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت به مساحت ۳۰۵۷ مترمربع و گنجایش ۱۰۳ دستگاه خودرو با تعداد دو رمپ به طول ۳۰ متر و عرض سه و نیم متر از دیگر پروژه ‌های افتتاح شده در منطقه یک شهرداری اصفهان است.  

این پارکینگ دارای سیستم اطفا و حریق و سیستم هوشمند اعلام تعداد پارک و … با هزینه‌های عمرانی ۱۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان و هزینه آزادسازی ۹ میلیارد تومان احداث شده است.

*منطقه یک کانون خدمت به جمعیت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارنفری شهر اصفهان است

قدرت اله نوروزی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید کلاهدوزان، اظهار کرد: طی روزهای گذشته هر روز پروژه های مختلف شهری کلنگ زنی و افتتاح شد، روز گذشته اتفاقات بزرگی در منطقه ۴ افتاد، دومین میدان اصفهان از لحاظ مساحت به نام میدان شهدای هسته ای که آرزوی دیرینه و جزو مطالبات مردم بود با یک کار طاقت فرسا به همراه خیابان های اطراف آن مانند خیابان ارغوانیه، زاینده رود و سلمان فارسی با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: همچنین روز گذشته کلنگ زنی پل شهید فخری زاده در زیر رینگ چهارم و انتهای خیابان روشن دشت به طرف انرژی هسته ای با برآورد هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در روزهای قبل نیز اتفاقات بزرگی برای شهر اصفهان رقم خورد، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه مختلف مانند تصفیه خانه بزرگ سپاهان شهر، خیابان سازی و … در منطقه ۵ افتتاح شد. 

وی اضافه کرد: کاروان افتتاحیه ها و خدمت رسانی شهرداری، امروز به منطقه یک شهرداری رسیده و روزهای آینده نیز در مناطق مختلف شهر اصفهان حرکت می کند و پروژه های بزرگ دیگری را به مردم اصفهان تقدیم می کند. 

نوروزی با بیان اینکه از عید تا عید ۷۰ پروژه شهری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان افتتاح شده و می شود، گفت: یکی از پروژه های بزرگ دیگری که با هزینه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود سالن اجلاس بین المللی است، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان قبل از این دوره مدیریت شهری و یک هزار میلیارد تومان نیز در این دوره برای احداث این پروژه هزینه شده است.

وی منطقه یک شهرداری را منطقه ای ویژه ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه این منطقه در نقطه مرکزی شهر قرار دارد امکان اجرای برخی مانورهای اقتصادی برای تامین درآمد در آن بسیار سخت است، منطقه یک ماموریت خدمات رسانی دارد، منطقه ای که ۸ بیمارستان، ۱۶۵ مدرسه در مقاطع مختلف، ۸۰ مسجد به همراه ۷۸ هیات مذهبی، بیشترین مراکز تفریحی و فرهنگی، چهارباغ، میدان امام حسین(ع)، خیابان های متعدد تجاری، اقتصادی و اداری، به همراه مطب پزشکان مختلف در آن قرار دارد. 

شهردار اصفهان با بیان اینکه این منطقه با موانع بزرگی برای ساخت و ساز مواجه است، تاکید کرد: ۳۳ درصد بافت فرسوده شهر در این منطقه قرار دارد و منطقه ای است که کانون خدمت به جمعیت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارنفری شهر است. بنابراین مدیریت کردن در منطقه یک مدیریتی برای ارائه خدمات بدون دریافت ما به ازا از کسانی است که خدمت دریافت می کنند.  

*سه ایستگاه خط دو مترو در منطقه یک درحال ساخت است 

وی اضافه کرد: ۳ ایستگاه مترو با ۳ و نیم کیلومتر طول در خط دو در منطقه یک در حال ساخت است که همه اینها هزینه های زیادی برای منطقه دارد، به لحاظ بافت تاریخی امکان مجوز ارتفاع نیست و بخشی از هویت شهر مانند درختان چنار و مادی های مهم شهر در این منطقه استقرار یافته است. بنابراین نباید به این منطقه ویژه نگاه درآمدی داشت بلکه باید درآمدها را صرف حفظ دستاوردهای بزرگ شهر در این منطقه کرد.  

نوروزی با بیان اینکه برخی تصور می کنند منطقه ۶ شهرداری بافت تاریخی ندارد، ادامه داد: این در حالیست که از لحاظ وسعت بیشترین بافت تاریخی در منطقه ۶ قرار دارد، تخت فولاد به عنوان دومین قبرستان بزرگ جهان اسلام در این منطقه است، منطقه پنج نیز دارای بافت تاریخی مانند کلیسای وانک و … است در حالیکه تصور می شود این منطقه نیز بافت تاریخی ندارد اما این مناطق دارای ترکیبی از هزینه و درآمد هستند. 

*ایجاد خزانه واحد در شهرداری، یک تدبیر بزرگ بود

وی گفت: زمانی که شهرداری در برخی جاها نیاز به درآمد برای اجرای برخی پروژه ها دارد به سراغ مناطقی مانند مناطق ۵ و ۶ می رود و از حساب اینگونه مناطق برداشت می کند زیرا عقیده داریم امکانات شهری باید در اختیار همه مناطق باشد. به همین دلیل صندوق خزانه به عنوان یکی از مهمترین اقداماتی که در این دوره شهرداری انجام شده تاسیس شد تا در مواقع لزوم برای مناطقی مانند منطقه یک هزینه شود. ایجاد این صندوق و خزانه واحد برای اولین بار در شهرداری، ناشی از یک تدبیر بزرگ بود. 

شهردار اصفهان با بیان اینکه مردم ناچارند بسیاری مشکلات، نیازها و خواسته های اداری، درمانی، آموزشی و … خود را در منطقه یک رفع کنند، تاکید کرد: این نیازها باعث ایجاد مشکلاتی مانند ترافیک، آلودگی و … در این منطقه شده است.  

وی با اشاره به انتخاب مدیران زن در شهرداری، تاکید کرد: با وجود توصیه برخی مبنی بر عدم انتخاب مدیران زن به این میدان سخت پا گذاشتم و بیش از ۳۰ مدیر زن را انتخاب کردیم، ارزیابی من هم اکنون این است که این بانوان مدیران موفقی بودند. این مدیران بهتر از مردان ثابت کرده اند که می توانند موفق باشند و ما برای اینکه این توانایی را به منصه ظهور برسانیم این کار را کردیم چراکه علاوه بر انگیزه، پشتکار و جدیتی که دارند دارای حساسیت، سلامت کار، شفافیت و قدرت اطلاع رسانی نیز هستند. 

نوروزی اضافه کرد: برای خدمت رسانی به مردم هیچ تفاوتی میان مردم قائل نشدیم، برخی به ناحق معتقدند ما سیاسی عمل کردیم اما با نگاه یک انسان منصف می توان گفت کمترین دخالت سیاسی در این دوره مدیریت شهری اتفاق افتاد، آنچه که برای ما ملاک بود شایسته سالاری بود به همین دلیل امروز ۹۰ درصد مدیران شهرداری همان مدیران سابق هستند.  

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در خصوص شفاف سازی، افزود: امروز هر فردی از جمعیت دو میلیون نفری اصفهان بخواهد از بخش های مختلف شهرداری مانند تغییر کاربری ها، فضای سبز، پروژه های مختلف و … اطلاعات کسب کند از طریق سایت های شهرداری امکانش فراهم است که من این موضوع را یک توفیق و زیرساخت برای ادامه خدمت می دانم. 

شهردار اصفهان بیان داشت: این آمادگی را بارها اعلام کرده ایم که پس از پایان دوره خدمت در شهرداری به عنوان یک شهروند نظرات خود را برای خدمت بهتر به مردم در اختیار دوره بعدی مدیریت شهری بگذاریم چراکه می خواهیم این شهر و شهروندان آن روز به روز ترقی و توسعه پیدا کنند و شاهد آبادانی، رفاه و بهزیستی شهری به عنوان یک ارمغان بزرگ برای مردم باشیم.

وی ادامه داد: به همه شهروندان با هر مذهب، فرهنگ، جنسیت و … به یک چشم نگاه کردیم و ملاک ما انسان به عنوان “ما هو انسان” بود. 

*افزوده شدن برگ های زرین خدمت رسانی یکی پس از دیگری

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز دراین آیین با بیان اینکه در روزهای پایانی فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری هر روز برگ زرینی بر افتخارات اصفهان افزوده می شود، اظهار کرد: ۴ سال تلاش و کوشش شبانه روزی همه مدیران شهری به بار نشسته، به نحوی که همه روزه شاهد اجرای برنامه ها و پروژه های متعدد در مناطق مختلف شهر هستیم. 

علیرضا نصر تصریح کرد: حداقل دو سال است که برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح” شهرداری در مناطق مختلف شهر اصفهان برگزار می شود اما این روزها به دلیل تراکم پروژه ها و درخواست های مدیران مناطق و سازمان ها روزهای فشرده ای را پشت سر می گذاریم و خدا را بابت این نعمت خدمت رسانی به مردم سپاسگزاریم. 

وی ادامه داد: اصفهان به لحاظ جایگاه ملی و بین المللی نیازمند اتفاقات و رخدادهای بزرگ است و هر مدیری باید دغدغه خدمت در این شهر را داشته باشد و تلاش کنیم این سرمایه ارزشمند را با ارزش افزوده تحویل آیندگان بدهیم. 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توقعات و انتظارات شهروندان روز به روز در حال افزایش است، تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم با امکانات دیروز و امروز نمی توانیم این خواسته ها را برآورده کنیم بلکه باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود و تکنولوژی های نوین کار و تلاش را برای شهر دنبال کنیم. 

*توجه به نیاز همه شهروندان

وی افزود: هیچ سازمان و نهادی به اندازه شهرداری دارای سرمایه نیست اما همیشه اینگونه تعبیر می شود که این سرمایه ها، سرمایه های مالی و اقتصادی است در حالیکه علاوه بر این موارد مدیریت شهری سرمایه بزرگتری را امروز در اختیار دارد که همان مردم هستند، بالغ بر دو میلیون نفر جمعیت در این شهر با خواسته های متفاوت زندگی می کنند که لازم است به نیازهای همه آنان توجه کنیم و شهر را به گونه ای مدیریت کنیم تا همه این نیازها برآورده شود. 

نصر تاکید کرد: همه نگاه مردم متوجه مدیریت شهری است و تفاوتی بین شهرداری، دولت و سازمانهای مختلف دیگ قائلی نیستند و همه را در یک صف می بینند. به همین دلیل همه باید دغدغه خدمت رسانی بهتر به مردم داشته و تلاشمان این باشد اصفهان شهری با نشاط و شاداب بوده و روز به روز اعتماد مردم را به مدیریت شهری افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه تلاشمان در مدیریت شهری این بوده از هر گونه اندک سالاری پرهیز کنیم، اضافه کرد: همیشه نگاهمان فراجناحی، فرامنطقه ای و فراسنی بوده و خدا راشاکریم توفیقاتی از پس این نگاه در شهر اصفهان ایجاد شد و مدیران شهری با تلاش شبانه روزی یا در میدان کار بودند یا دغدغه مند کار بودند. 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: منطقه یک شهرداری به دلیل بافت خاص خود جای اجرای پروژه های مختلف را ندارد اما خانم شکرانی مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان به عنوان یک مدیر خانم و نماینده بانوان کارهای بسیار خوبی برای منطقه انجام دادند. 

وی تاکید کرد: کار بانوان مدیر از آن جهت سخت است که اگر خوب کار کنند به دیگران نیز جرأت انتصاب مدیران زن را می دهند اما اگر ضعیف کار کنند باور دیگران برای انتخاب بانوان را آسیب می زنند و نوع عملکرد آنان ممکن است باعث شود دیگران در خصوص به کارگیری مدیران بانو دچار ترغیب یا پرهیز شوند و خوشبختانه خانم شکرانی در منطقه یک به خوبی عمل کرد. 

*احداث پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت ترافیک مرکز شهر را کاهش می دهد

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان نیز در آیین افتتاح پروژه ‌های منطقه یک، اظهار کرد: مسیر ادامه خیابان اردیبهشت حدفاصل خیابان‌ های میرداماد تا طالقانی به طول حدود ۵۰۰ متر و عرض خط بدنه ۲۶ تا ۲۸ متر تکمیل شده است.  

مهین شکرانی تصریح کرد: با تکمیل این خیابان محور شمالی- جنوبی خیابان اردیبهشت تکمیل می شود و با توجه به اینکه خیابان کاشانی از جنوب به شمال یک طرفه است می تواند تاثیر خوبی در ترافیک منطقه داشته باشد و شهروندان امکان تردد از شمال به جنوب را نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: در زیر خیابان اردیبهشت پارکینگ زیرسطحی با ظرفیت ۱۰۳ خودرو پیش بینی شده است که با توجه مشکلات ترافیکی خیابان طالقانی و خیابان های اطراف، احداث این پارکینگ تاثیر بسیار خوبی در ترافیک منطقه خواهد داشت، همچنین نزدیکی این پارکینگ به بیمارستان کاشانی کمک شایانی به مراجعین به بیمارستان می کند. 

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۶ حدود ۵۰ درصد آزادسازی ادامه خیابان اردیبهشت انجام شده بود که با توجه به مشکلات اجرایی در این سالها و افزایش هزینه ‌ها تکمیل آزادسازی آن در این دوره انجام شد و امروز شاهد افتتاح پروژه هستیم، گفت: مشکلات منطقه یک با توجه به قرار گرفتن در هسته مرکزی آزادسازی های آن است، ۴۰۰ هزار مترمربع آزادسازی و تعریض گذر در منطقه یک پیش بینی شده که با افزایش هزینه های املاک کار بسیار سختی داریم و لازم است شهروندان در راستای آزادسازی ها همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد بهبودی در بافت باشیم. 

وی بافت فرسوده منطقه یک را ۳۵ درصد اعلام کرد و افزود: تخریب و بازسازی این بافت به سختی و کندی در حال انجام است، امیدوارم تسهیلاتی فراهم شود تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود، کد ارتفاع برای ساخت و ساز در این منطقه کم است که انگیزه اهالی را برای تخریب و بازسازی کاهش می دهد و این نیز یکی دیگر از مشکلات منطقه است. 

شکرانی با بیان اینکه با وجود تمام این مشکلات شاهد اتفاقات خوبی مانند فعال شدن خط دو مترو با سه ایستگاه در منطقه هستیم، ادامه داد: همچنین افتتاح خیابان سردار شهید کلاهدوزان، فعال شدن خط دو مترو در محور طالقانی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا صاحب روضات با حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان از دیگر اتفاقات خوشایند منطقه است.

وی ادامه داد: خیابان چهارباغ و گذرهای منتهی به آن وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است. همچنین دیگر پروژه خاص این منطقه ساماندهی اطراف مادی نیاصرم است که به عنوان یکی از مادی های خاص و ویژه در دستور کار قرار دارد، در طراحی صورت گرفته در اطراف مادی وسایل نقلیه عبور نمی‌ کند و پس از برطرف شدن مشکلات اجرایی یک گذر به عنوان محور گردشگری در اختیار عموم قرار می‌ گیرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تاکید کرد: امروز همچنین شاهد بهره ‌برداری از نورپردازی پل مارنان و پل آذر، احداث تونل آب و نور در خیابان مطهری، پیاده روسازی خیابان پنج رمضان و خیابان مطهری، کف سازی گذر علی قلی آقا و محور بیدآباد و بهره‌ برداری از کلکتور آب رسانی شرق به غرب حد فاصل میدان انقلاب تا پل وحید هستیم.    

 

کد محتوا ۳۶۶۰۴

برچسب ها