شهردار بیرجند خبر داد؛ اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح جامع پدافند غیر عامل

شهردار بیرجند از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح جامع پدافند غیر عامل در بیرجند خبر داد. مهدی بهترین ظهر شنبه در شورای پدافند غیر استان اظهار کرد: شهرداری بیرجند رتبه برتر کشوری در بین شهرداری‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان‌ها را در زمینه برنامه‌های پدافند غیر عامل کسب کرده […]

شهردار بیرجند از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح جامع پدافند غیر عامل در بیرجند خبر داد.

مهدی بهترین ظهر شنبه در شورای پدافند غیر استان اظهار کرد: شهرداری بیرجند رتبه برتر کشوری در بین شهرداری‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان‌ها را در زمینه برنامه‌های پدافند غیر عامل کسب کرده است.

وی با بیان اینکه گام بزرگی برای ایمن تر شدن شهر بیرجند بر داشته‌ایم، افزود: برای کاهش آسیب پذیری از هر گونه تهدید و در راستای برنامه‌های سالیانه، کمیته پدافند غیر عامل در شهرداری تشکیل شده است.

بهترین گفت: در این راستا موافقت نامه‌ای با سازمان پدافند غیر عامل کشور برای اجرای برنامه‌های شهر داری در این زمینه طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ منعقد شده است.

شهردار بیرجند اظهار کرد: پروژه طرح جامع پدافند غیر عامل مهم‌ترین برنامه‌ها بوده که برای اجرای آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی تشکیل تیم‌های پدافند غیر عامل، راه اندازی مولد اضطراری برای تأمین برق مناطق و سامانه شهرداری، انجام پروژه پژوهشی بوستان پدافند غیر عامل که زمین آن تأمین شده را از جمله اقدامات انجام شده شهرداری بیرجند اعلام کرد.

بهترین با اشاره به امکان سنجی عموم برای اجرای طرح جا به جایی و تخلیه در پارک جنگلی، بیان داشت: برای اجرای این طرح ۴۰ هکتار فضای سبز با چهار حلقه چاه آب در نظر گرفته شده است.

وی خواستار تأمین اعتبار برای تجهیز سایت اضطراری در بوستان کاجستان، تجهیز ناوگان آتش نشانی بیرجند به تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات در بیرجند و شهرهای مجاور و موافقت با ایجاد سازمان پدافند غیر عامل در شهرداری‌ها شد.

منبع خبر