شهردار تهران در جمع خبرنگاران: توسعه فروشگاه‌های شهروند و فروش اعتباری در دستور کار است/ تفاوت ۴۰ درصدی قیمت اقلام میادین شهرداری با مغازه‌های سطح شهر

شهردار پایتخت گفت: ۱۲۹ محله از محلات تهران، میدان و بازار میوه و تره بار ندارند که اولویت احداث بازار و میدان میوه و تره‌بار در این محلات است. امروز -شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱- زاکانی در حاشیه مراسم «آغاز ساخت ۱۴ میدان، بازار و بازارچه میوه و تره بار و افتتاح و توسعه ۵ بازار […]

شهردار پایتخت گفت: ۱۲۹ محله از محلات تهران، میدان و بازار میوه و تره بار ندارند که اولویت احداث بازار و میدان میوه و تره‌بار در این محلات است.

امروز -شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱- زاکانی در حاشیه مراسم «آغاز ساخت ۱۴ میدان، بازار و بازارچه میوه و تره بار و افتتاح و توسعه ۵ بازار میوه و تره بار» در جمع خبرنگاران گفت: امسال وعده دادیم که ۱۰۰ میدان، بازار و بازارچه میوه تره بار افتتاح کنیم که امروز مراسم پنج افتتاح و توسعه برگزار شد. همچنین کلنگ زنی و آغاز ساخت ۱۴ میدان و بازارچه شروع شده است. شهردار تهران با بیان اینکه ۲۲۰ نقطه در تهران برای احداث هدف گذاری شده، افزود: البته تحویل ۴۰ زمین قطعی شده است که الباقی ۱۸۰ زمین به زودی تحویل گرفته می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه ۱۲۹ محله از محلات تهران، میدان و بازار میوه و تره بار ندارند، عنوان کرد: برای شهرداری، اولویت این محلات هستند، چرا که تفاوت قیمت میدان میوه و تره بار و با سطح شهر حدود ۴۰ درصد است و محلاتی که دارای بازار و بازارچه نیستند، در اولویت احداث قرار گرفته‌اند.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ۱۴ زمینی که کلنگ احداث‌شان بر زمین زده شد، امسال به بهره برداری می‌رسند یا خیر، گفت: بخشی از این پروژه‌ها امسال به بهره برداری می‌رسد. بخش دیگر از پروژه‌ها بزرگ مقیاس است که سال آینده [۱۴۰۲] به بهره برداری می رسد.

زاکانی درباره فروش مویرگی توضیح داد: فروش مویرگی میوه از طریق اپلیکیشن دنبال شده است. در حال حاضر چهارچوب ها مشخص شده و نرم افزار فعال شده و در منطقه ۶ به صورت آزمایشی عملیاتی شده است. به دنبال این هستیم تا در اپلیکیشن فرصت این امکان برای کل شهر تهران عملیاتی شود. این اپلیکیشن و فروش مویرگی یک تحول بزرگ در ارائه خدمت است.
وی درباره نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها گفت: ۷۰۰ دستگاه اتوبوس هدف گذاری شده بود که بازسازی و نوسازی شود. ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در حوزه بازسازی بود که طبق آخرین خبری که بنده دارم آماده ورود به عرصه خدمت هستند. همچنین در بخش نوسازی نیز ۵۵ دستگاه تملکی بود که در حال آزادسازی و قرار گرفتن در مدار خدمت است. در بخش دیگر نوسازی تعهد دولت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس بود که بخشی آزاد شده و در مرحله بهره برداری قرار دارد.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود اعلام کرد: متاسفانه در اعتراضات به ۴۳ دستگاه اتوبوس آسیب زده شد. به ایستگاه‌های مترو آسیبی وارد نشده اما ۵۴ ایستگاه اتوبوس آسیب و زیان دیده است.زاکانی ضمن اشاره به وجود ۳۹ مجموعه فروشگاهی شهروند در شهر تهران گفت: قرار است که فروشگاه‌های شهروند توسعه داده شود و تعدادشان به بیش از ۵۰ فروشگاه برسد. در حال حاضر هفت نقطه در درون شهرداری و پنج نقطه دیگر خارج از شهرداری بدین منظور در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم فروش محله‌ای و شهروند محله‌ای را راه اندازی کنیم، افزود: در کنار این توسعه باید بتوانیم فروش اقساطی و اعتباری در شهروند داشته باشیم.

شهردار تهران با پرداختن به بازارچه‌های میوه و تره بار با بیان اینکه ۳۱ بازارچه در ایستگاه‌های مترو فعال شده است، گفت: بخشی از این بازارچه‌ها به خشکبار و اقلام خاص اختصاص داده شد که البته هر جا امکان ارائه میوه وجود داشته باشد، ارائه خواهد شد.

زاکانی ضمن اشاره به تلاش برای همسان سازی کیفیت بین میادین عنوان کرد: در حال حاضر کیفیت در میادین یکسان نیست، اما در حال همسان سازی هستیم تا بعد از خرید قراردادی و دست اول، سطح کیفیت باز هم افزایش یابد.

منبع خبر