شهردار زنجان: عملیات آسفالت‌ریزی گسترده‌ای در سطح شهر زنجان انجام می‌شود

شهردار زنجان گفت: امسال به اندازه ۵ سال گذشته در شهر زنجان آسفالت‌ریزی می‌شود و قول می‌دهیم که در پایان فصل کاری، شهروندان از آسفالت شهر زنجان رضایتمندی خواهند داشت. علیرضا فیروزفر، ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بروز برخی موارد غیرمنتظره در وضعیت […]

شهردار زنجان گفت: امسال به اندازه ۵ سال گذشته در شهر زنجان آسفالت‌ریزی می‌شود و قول می‌دهیم که در پایان فصل کاری، شهروندان از آسفالت شهر زنجان رضایتمندی خواهند داشت.

علیرضا فیروزفر، ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بروز برخی موارد غیرمنتظره در وضعیت آب و هوایی، احساس می‌شود که امسال آب و هوای نسبتاً گرمی خواهیم داشت لذا برنامه‌ریزی‌ها برای سمپاشی شهر زنجان از همان فروردین ماه انجام شد.

وی با بیان اینکه سمپاشی شهر زنجان طی یک برنامه دقیق و به‌موقع انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان در برخی سال‌ها از نامنظم بودن سمپاشی شهر گلایه‌مند بودند اما این کار امسال از دیروز (۴ خرداد) آغاز شده که به‌صورت موزون، هماهنگ و سریع بین تمام مناطق شهر زنجان انجام شود و طی روزهای آینده نیز سمپاشی کل شهر زنجان به اتمام می‌رسد.

شهردار زنجان با بیان اینکه از محل اوراق مشارکت اقدام به خرید اتوبوس برای اضافه کردن به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان شده بود، گفت: با توجه به اینکه احساس می‌شد بهره‌وری مینی‌بوس در شهر زنجان بیشتر از اتوبوس خواهد بود لذا با تهیه طرح توجیهی این اوراق را از اتوبوس به مینی‌بوس تغییر دادیم.

وی اظهار داشت: نوسانات ارزی سبب تقاصای افزایش قیمت از سوی پیمانکار شده بود اما قرارداد با همان قیمت سابق امضا شد و طی حضوری که در محل کارخانه داشتیم ۸ دستگاه از این مینی‌بوس‌ها در خط تولید بود.

فیروزفر با بیان اینکه پیمانکار مروبطه امسال ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس را تحویل شهرداری‌های کشور خواهد داد، خاطرنشان کرد: شهر زنجان در اولویت تحویل قرار گرفته و طی یک ماه آینده با تخصیص ارز، اقدام به واردات تجهیزات مورد نیاز خواهد شد و قول داده‌اند که تعدادی از این مینی‌بوس‌ها قبل از موعد تحویل شود اما تمام مینی‌بوس‌ها تا پایان امسال تحویل شهرداری زنجان خواهند شد که در مرحله اول ۱۰ دستگاه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان اضافه می‌شود.

وی در خصوص مصوبه شورای ترافیک استان مبنی بر جمع‌آوری ایستگاه‌ها اتوبوس موجود در خیابان‌های سعدی و امام خمینی(ره) ابراز کرد: تمام راهکارهای ممکن برای حمع‌آوری ایستگاه‌ها بدون لطمه زدن به خطوط اتوبوسرانی بررسی شد و تنها راهکار موجود، چپ‌درب کردن تعدادی از اتوبوس‌ها بود.

فیروزفر با بیان اینکه این کار، مشکلاتی از جمله استاندارد، راهور و فرآیند قانونی داشت، خاطرنشان کرد: تمام موارد طی شده و مجوزهای لازم اخذ شد و تاکنون ۳ دستگاه از اتوبوس‌ها چپ‌درب شده و سایر اتوبوس‌های نیازمند این طرح نیز تا پایان خرداد انجام و آماده می‌شود.

شهردار زنجان در خصوص پیشنهاد اصلاح چمن‌های رفیوژ خیابان‌ها گفت: ایجاد چمن و فضای سبز جدید به این شکل به صرفه و صلاح نیست و در ایجاد فضاهای جدید به سمت روش‌های غیرچمن خواهیم رفت که نمونه آن در تقاطع فخری‌زاده گلشهر انجام شده است.

وی افزود: تقاطع فخری‌زاده با بیش از یک هزار تُن آسفالت‌ریزی و بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه در حال آماده‌سازی است که به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

فیروزفر در خصوص آسفالت‌ریزی شهر زنجان با بیان اینکه در کنار فعال شدن اکیپ‌های شهرداری، پیمانکاران نیز دعوت به مناقصه کرده‌ایم، اظهار داشت: اولین پیمانکار، فعالیت خود را از امشب با تراش آسفالت آغاز خواهد کرد و معابر آسفالت‌ریزی شهر زنجان نیز طی ۲ روز آینده در قالب یک جدول مشخص، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه آسفالت‌ریزی خیابان‌های سعدی و امام خمینی(ره) تقریباً سراسری خواهد بود، خاطرنشان کرد: با اسکن معابر، تلاش شده که کار دقیقی در منایق مختلف و نقاط محروم شهر زنجان انجام شود و تمام معابر نیازمند روکش آسفالت و دارای اولویت، شناسایی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد معابر مرکز دارای ایراد شهر را تحت پوشش آسفالت قرار می‌دهیم، گفت: امسال به اندازه ۵ سال گذشته در شهر زنجان آسفالت‌ریزی می‌شود و قول می‌دهیم که در پایان فصل کاری، شهروندان از آسفالت شهر زنجان رضایتمندی خواهند داشت.

وی در خصوص لایحه قرارداد تکمیلی پروژه سبزه‌میدان اظهار داشت: ادامه قرارداد سبزه‌میدان، یکی از مباحث مهم بود چرا که قرارداد قبلی به هیچ عنوان این پروژه را پوشش نمی‌داد و قرارداد تکمیلی نیز باید سریع منعقد می‌شد تا بتوانیم این پروژه را امسال در حد مطلوب آمده کنیم.

فیروزفر در خصوص مبلغ ۸۹۳ میلیارد ریالی قرارداد تکمیلی خاطرنشان کرد: این مبلغ نهایی نیست و تکمیل پروژه حداقل به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و قراردادهای دیگری نیز شاید در ادامه اضافه شوند.

منبع خبر