شهردار زنجان: پروژه پادگان به زودی افتتاح می‌شود/ نیازمند پشتیبانی علمی دانشگاهیان هستیم

شهردار زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش های مختلف مدیریت شهری، گفت: پروژه پادگان به پایان رسیده است و منتظر هماهنگی ها برای افتتاح این پروژه هستیم. علیرضا فیروز فر امروز _سه شنبه سوم آبان ماه_ در جلسه ای با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به وسعت کار شهرداری در خدمت […]

شهردار زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش های مختلف مدیریت شهری، گفت: پروژه پادگان به پایان رسیده است و منتظر هماهنگی ها برای افتتاح این پروژه هستیم.
علیرضا فیروز فر امروز _سه شنبه سوم آبان ماه_ در جلسه ای با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به وسعت کار شهرداری در خدمت رسانی به شهروندان اشاره و اظهار کرد: جلسات قرارگاه عمرانی در طول شش ماه گذشته به صورت روزانه ساعت شش یا هفت صبح برگزار می شد تا با بررسی آخرین گزارش ها و اقدامات برنامه ریزی برای روزهای آینده را به خوبی انجام دهیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل شهری و جمع آوری بعضی ایستگاه های مستقر در میانه معابر، افزود: خرید ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۲۶ دستگاه مینی بوس و راه اندازی مرکز معاینه فنی شهرداری از دیگر اقدامات انجام شده در این چند ماه است.
شهردار زنجان خاطرنشان کرد: آغاز ساخت پارک هاشم نژاد در ۶٫۵ هکتار زمین با عقد قرارداد همکاری با قرارگاه خاتم الانبیاء، ساخت المان های جدید و ایجاد تفرجگاه چهارفصل از جمله اقدامات شهرداری در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری بوده است.
فیروزفر از پیشرفت بسیار خوب بخش های مختلف در پروژه سبزه میدان خبر داد و اضافه کرد: پروژه پادگان به پایان رسیده است و منتظر هماهنگی ها برای افتتاح این پروژه هستیم.
وی به کف سازی بازار شهر اشاره کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی بسیار دقیق، کف سازی بازار بالا در عرض سه ماه با حداقل مشکلات برای کسبه و به شکلی بسیار زیبا انجام شد.
شهردار زنجان با بیان اینکه در حوزه شهرسازی از محورهای مختلف گره گشایی شده است، تاکید کرد: در حوزه فرهنگی شاهد برگزاری برنامه های متنوعی هستیم، به عنوان مثال در جشن هایی تحت عنوان عید تا عید ، از عید قربان تا عید غدیر شور و نشاط خاصی بر شهر حاکم شد و در بعضی روزها شاهد برگزاری همزمان ۲۰ جشن در پارک های شهر بودیم و مردم نیز استقبال خوبی از آن کردند.
آمادگی کامل برای انجام عملیات در فصل بارش های آسمانی
فیروزفر به برگزاری جشنواره آش با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این جشنواره یکی از اقدامات بزرگ دیگری است که با استقبال بسیار خوب شهروندان همراه بوده و بازتاب زیادی در رسانه ها داشته است.
وی افزود: در فصل پاییز هستیم و برای انجام عملیات در فصل بارش های آسمانی آمادگی کامل داریم، قرارگاهی در این خصوص تشکیل شده است و جلسات راهبردی آن به طور مرتب برگزار می شود.
شهردار زنجان تاکید کرد: هماهنگی برای آسفالت معابر و شریان های شهر با این گستردگی بسیار دشوار است و همکاران در مجموعه مدیریت شهری زحمات بسیاری در این حوزه متحمل شدند، به زعم بنده زنجان رتبه نخست کشور را در بحث آسفالت دارد.
فیروزفر با بیان اینکه در بعضی معابر از جمله مقابل بیمارستان امام حسین (ع) (میدان سپاه تا مدیریت) یک متر زیرسازی انجام شده است، اظهار کرد: در منطقه ای همانند میدان جهاد زیرسازی بالایی انجام شده است تا شاهد آسفالت ریزی با کیفیت و بادوام باشیم، به علاوه تمام نقاطی که قبلاً با آسیب های زیرسازی مواجه بوده، با بتن الیافی قبل از آسفالت ریزی بهسازی شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری در تمام جبهه های کاری با تمام قدرت وارد شده است و فعالیت دارد، تصریح کرد: نهضت آسفالت با حجم بالای کاری حدود ۲۰ درصد از اقدامات عمرانی شهرداری را شامل می شود، با این حال اجرای این پروژه نیروی زیادی از مجموعه شهرداری گرفته و همه این اقدامات برای جلب رضایت شهروندان است.
دست اهالی دانشگاه را می فشاریم
شهردار زنجان با بیان اینکه دانشگاه موتور توسعه شهر است، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق اهداف مدیریت شهری دست اهالی دانشگاه را می فشاریم و انتظار داریم تیم های تخصصی دانشگاهی در این حوزه شهرداری را همراهی کنند.
فیروزفر تاکید کرد: با توجه به گستردگی کار، شهرداری برای تحقق برنامه های خود در حوزه های مختلف نیازمند پشتیبانی علمی دانشگاهیان است.
وی به ظرفیت های دانشگاهی استان زنجان اشاره کرد و افزود: ارتباط و همفکری با نخبگان و کسانی که حس دلسوزی نسبت به شهر دارند در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
شهردار زنجان با اشاره به هدف گذاری برای سال آینده و زیباسازی شهر زنجان، اضافه کرد: برای تحقق اهداف مدیریت شهری انتظار داریم تیم های تخصصی دانشگاهی در این حوزه شهرداری را همراهی کنند.

منبع خبر