شهردار مشهد: ​اتفاقات خوبی در حوزه مناسب سازی شهر برای معلولان در حال انجام است

شهردار مشهد مقدس گفت: نشست معاونان اجتماعی و فرهنگی کلان شهرهای ایران با هدف انتقال تجربیات و بر محور موضوعات مختلف از جمله «شهر مهربان» به میزبانی مشهد در حال برگزاری است. سید عبدالله ارجائی در حاشیه چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، اظهار کرد: مشهد هم اکنون […]

شهردار مشهد مقدس گفت: نشست معاونان اجتماعی و فرهنگی کلان شهرهای ایران با هدف انتقال تجربیات و بر محور موضوعات مختلف از جمله «شهر مهربان» به میزبانی مشهد در حال برگزاری است.

سید عبدالله ارجائی در حاشیه چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، اظهار کرد: مشهد هم اکنون در حال آماده‌سازی برای جشن‌های دهه کرامت است و این نشست نیز در خصوص هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها برای برگزاری جشن‌های این دهه در سطح کشور برپا شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین محورهای این جلسه انتقال تجربیات کلانشهرها به یکدیگر است و یکی از این تجربیات مباحث مربوط به شهر مهربان است.

شهردار مشهد ادامه داد: دلیل انتخاب نام مهربان بر شهر مشهد، وجود با برکت علی بن موسی الرضا(ع) است که همه مردم جهان، ایشان را با نام رافت و مهربانی می‌شناسند.

ارجاعی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت کشورها را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند، افزود: متاسفانه ما افراد دارای معلولیت را کمتر در سطح کشور مشاهده می‌کنیم که دلیل آن عدم آمادگی شهرها برای خدمت رسانی به این افراد است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در سطح مشهد در حال رقم خوردن است مناسب سازی اماکن و عرصه‌های مختلف برای حضور اجتماعی معلولان در سطح شهر مانند آماده سازی پار‌ک‌ها بوده که برای اولین بار تولید داخلی وسایل بازی ویژه معلولان را در سطح بعضی از پارک‌ها در شهر نصب کردیم.

شهردار مشهد مقدس در خصوص اقدامات شهرداری مشهد برای معلولان خاطر نشان کرد: این اقدامات برای افراد دارای معلولیت‌های مختلف مانند اوتیسم و نابینایان در حوزه ادبیات انجام شده و این دست اقدامات در حال گسترش است.

ارجاعی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های کشور ما میزبانی از علی بن موسی الرضا(ع) است و همسایه با همسایه یا میزبان با میزبان باید نسبتی با یکدیگر داشته باشند و قاعدتا کشور اسلامی ما باید به این سمت حرکت کند که آحاد جامعه نسبت مشخصی با حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که امام هشتم شیعیان(ع) است داشته باشیم.

وی در خصوص پیام این همایش گفت: پیام این همایش تسری صفات این امام معصوم مانند رافت، علم و گفتگو به ایران اسلامی است و در این همایش تلاش خواهیم کرد با کمک تمامی اصحاب فرهنگ در سطح کشور، مخصوصا شهرداری کلانشهرها این صفات را گسترش دهیم.

چهل و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شهرداری مشهد مقدس طی روزهای ۲و ۳ خردادماه با حضور مسئولان ۱۹ کلانشهر ایران برگزار می‌شود.

این مجمع با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس، احسان متولیان، دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و معاونین و رؤسای سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری های کلانشهر کشور به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس در حال برگزاری است.

نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با هدف بررسی برنامه های کمیسیون در سال۱۴۰۱و انتقال تجربیات مدیریت شهری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برپا شده است.

منبع خبر