شهردار منطقه ۲۲ تهران : صدور پایان کار تعاونی‌های مسکن منوط به احداث مدرسه است

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در این منطقه غربی تهران گفت: طبق قانون فراهم کردن سرانه آموزشی در شهرک های مسکونی بر عهده انبوه سازان است و پایان کار تعاونی های مسکن منوط به احداث مدرسه خواهد بود. به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲،وحیدرضا […]

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در این منطقه غربی تهران گفت: طبق قانون فراهم کردن سرانه آموزشی در شهرک های مسکونی بر عهده انبوه سازان است و پایان کار تعاونی های مسکن منوط به احداث مدرسه خواهد بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲،وحیدرضا محمدی در دیدار با محسن مطلبی رئیس آموزش پرورش دو منطقه ۵ و۲۲ تهران اظهار داشت: مدیریت شهری آمادگی کامل برای بالا بردن سرانه آموزشی را دارد و در حال حاضر زمین های رایگان تحویل شهرداری منطقه به آموزش و پرورش روند اداری خود را در سازمان املاک شهرداری تهران طی می کند.

وی افزود: تمامی تعاونی ها و انبوه سازان مسکن که بالای ۲۰۰ واحد مسکونی بسازند باید محیط آموزشی احداث و در اختیار سازمان آموزش و پرورش قرار دهند و بعد از تایید این سازمان شهرداری منطقه اقدام به صدور پایان کار برای تهیه سند مالکیت واحدهای مسکونی خواهد کرد.

محمدی ادامه داد: به تازگی نیز شهرک صدرا زمینی با بیش از ۵ هزار متر مربع را در اختیار سازمان آموزش و پرورش قرار داده و شهرداری روند صدور پایان کار واحد های مسکونی این شهرک مسکونی را در دستور کار قرار داده است.

شهردار منطقه تصریح کرد: خوشبختانه تعدادی از شهرک های مسکونی در حال ساخت روند ساخت مدارس خود را آغاز کرده اند و برخی از این انبوه سازان سرعت ساخت محیط های آموزشی شان از پروژه عمرانی شان بیشتر است و شاهد تحویل محیط های آموزشی به سازمان آموزش و پرورش هستیم.

در این جلسه، مطلبی نیز ضمن قدردانی از مدیریت شهری منطقه ۲۲ بابت پیگیری و توجه به محیط های آموزشی گفت: خوشبختانه در این مدت همکاری و همیاری خوبی بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش فراهم شده است تا با یک هم افزایی بتوانیم کمبود سرانه آموزشی در این منطقه رو به رشد را جبران کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۴۹ مدرسه دولتی در این منطقه وجود دارد که همکاری شهرداری و تعهدات انبوه سازان مسکن موجب بالا رفتن سرانه آموزشی در این منطقه خواهد شد.

منبع خبر