شهردار کرمان: دوربین‌های ثبت تخلف شهری هوشمند شدند

شهردار کرمان با اشاره به وجود ۳۳ سامانه هوشمند ثبت تخلف شهری در ورودی‌های این شهر، گفت: دوربین‌های ثبت تخلف کرمان فعال و هوشمند شدند. به گزارش روابط عمومی شهرداری کرمان‌، سعید شعرباف افزود: پیش از این نیز منتظر دریافت کد پلیس برای فعال‌سازی این سامانه‌ها بودیم. وی اظهار داشت: اکنون برای ۱۰ سامانه کد صادر شده […]

شهردار کرمان با اشاره به وجود ۳۳ سامانه هوشمند ثبت تخلف شهری در ورودی‌های این شهر، گفت: دوربین‌های ثبت تخلف کرمان فعال و هوشمند شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری کرمان‌، سعید شعرباف افزود: پیش از این نیز منتظر دریافت کد پلیس برای فعال‌سازی این سامانه‌ها بودیم.

وی اظهار داشت: اکنون برای ۱۰ سامانه کد صادر شده و تخلفات را به‌صورت هوشمند ثبت می‌کنند و بلافاصله به گوشی رانندگان پیامک ارسال می‌شود.

شهردار کرمان همچنین از فعال‌شدن مابقی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف شهری تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این سامانه‌ها به صورت کامل هوشمند هستند و جزو مجهزترین سیستم پایش تصویری در کشور محسوب می‌شوند و بدون هیچ خطایی تمامی اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند.

وی گفت: شهردار کرمان با اشاره به تفاوت سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف شهری با سیستم‌های هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای، افزود: این سامانه‌ها سرعت را به‌صورت میانگین در طول مسیر می‌سنجند و کم کردن سرعت به‌صورت نقطه‌ای در محل نصب دوربین‌ها تأثیری در کاهش سرعت ثبت‌ شده ندارد.

شعرباف با بیان اینکه سامانه هوشمند ثبت تخلف شهری، توسط مرکز پایش شهرداری کرمان راه‌اندازی شده است، یادآور شد: شهروندان در صورتیکه شکایتی نسبت به جریمه‌های صادرشده ازطریق این سامانه دارند، باید ازطریق پلیس راهور پیگیری کنند.

اصلاح روشنایی بلوار جمهوری‌اسلامی کرمان

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز از اصلاح روشنایی بلوار جمهوری‌اسلامی این شهر خبر داد و گفت: اصلاح روشنایی این بلوار در دستور کار شهرداری کرمان است.

مهدی نیکویی افزود: ورودی بلوار جمهوری‌اسلامی از فرودگاه تا چهار راه فرهنگیان با نصب پایه‌های روشنایی جدید، اصلاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرداری کرمان پایه‌های روشنایی مورد نیاز را برای اصلاح روشنایی بلوار جمهوری‌اسلامی، با اعتباری حدود پنج میلیارد تومان خریداری کرده است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان ادامه داد: روشنایی این مسیر به‌صورت مشارکتی با همکاری اداره برق اصلاح خواهد شد.

منبع خبر