شیراز؛ میزبان جشنواره ملی «شهروند کودک»

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی «شهروند کودک» طی روزهای اول تا ۵ آبان‌ماه جاری به میزبانی این کلان‌شهر خبر داد. مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، ٣٠ مهرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی […]

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی «شهروند کودک» طی روزهای اول تا ۵ آبان‌ماه جاری به میزبانی این کلان‌شهر خبر داد.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، ٣٠ مهرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی «شهروند کودک» در شیراز خبر داد و گفت: این جشنواره طی روزهای اول تا ۵ آبان‌ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را آموزش شهروندی و آماده سازی شهروندان به ویژه کودکان برای ورود به عرصه زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد تا شهروندانی آگاه و مسئولیت‌پذیر داشته باشیم.

مشفقیان با بیان اینکه فرهنگ شهروندی یکی از جدی‌ترین تکالیف شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی است، افزود: مؤلفه‌هایی چون سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در محیط شهری، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، فرهنگ ترافیک و فضای سبز در کنار هم فرهنگ شهروندی را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تأکید بر این نکته که فرهنگسازی را باید از قشر کودک و نوجوان آغاز کنیم، تصریح کرد: مخاطب اصلی این جشنواره کودکان هستند.

وی همچنین با بیان اینکه این جشنواره از یک جهت به صورت نمایش‌های خیابانی است تا مردم را درگیر خود کند، گفت: از طرفی دیگر آیتم‌های این جشنواره، قشر کودک را از طریق نمایش‌های عروسکی درگیر می‌کند و مفاهیم فرهنگ شهروندی را به آن‌ها منتقل می‌کند.

مشفقیان ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ شهروندی شیراز، باید به آداب و رسوم شیراز و شیرازی‌ها به صورت ویژه توجه شود که بستر ترویج این مهم را فرهنگسراها پیش‌بینی کرده‌ایم و طی دو هفته آینده تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش در لین باره منعقد خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، همچنین وجه تمایز این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌های مشابه انتخاب برندگان به رای کودکان اعلام کرد.

محمد زنده دل، رئیس اداره شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این نشست بیان کرد: فراخوان جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک، از تابستان امسال اعلام و پس از آن حدود ١٢٠ اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی اضافه کرد: در بازبینی و داوری اولیه، ٢٠ اثر برتر در بخش‌های مختلف نمایشی شامل نمایش‌های خیابانی، عروسکی و عروسک‌های غول پیگر انتخاب شدند.چهار اثر آن مربوط به شیراز است.

زنده دل تصریح کرد: این جشنواره از یکم تا پنجم آبان‌ماه در ۵ محل محوطه ارگ کربم خانی، گذر حافظیه، بوستان ایرانی، پیاده راه سلامت واقع در بلوار شاهد و باغ هنرهای اسلامی به صورت میدانی اجرا می‌شود.

رئیس اداره شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه این جشنواره در بازه زمانی اعلام شده از ساعت ١۵:٣٠ تا ١٨:٣٠ اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به وسعت جشنواه، پیش‌بینی می‌شود هر روز حدود ١٠ هزار از شهروندان در این جشنواره شرکت کنند.

منبع خبر