طرح آمادگی برای پاسخ مخاطرات احتمالی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان اجرایی می‌شود 

همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز جلسه کمیته های چهارگانه مدیریت بحران به ریاست مدیر کل مدیریت بحران استانداری با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در جلسه کمیته چهار گانه […]

همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز جلسه کمیته های چهارگانه مدیریت بحران به ریاست مدیر کل مدیریت بحران استانداری با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در جلسه کمیته چهار گانه مدیریت بحران که با حضور اعضای این کمیته های چهارگانه برگزار شد ضمن اشاره به لزوم اجرای طرح آمادگی برای پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی در نوروز گفت: اجرای طرح آمادگی برای پاسخ به هر گونه مخاطره احتمالی ویژه نوروز ۱۴۰۳ لازم الاجرا و ضروری است و باید با نظارت دقیق بر اجرای این طرح آمادگی لازم را برای هر گونه مخاطره های پیش بینی شده در این ایام را داشته باشیم.

 

مدیر کل مدیریت بحران به تشریح جزئیات طرح آمادگی پرداخت و افزود: مشخص نمودن رده های جانشینی ، برقراری کشیک و مداومت کاری در دستگاه های امدادی و عملیاتی در سطوح استانی و شهرستانی امری مهم است و همچنین اقدامات لازم در راستای ایمن سازی نمایشگاه های بهاره در محلی استاندارد نیز تاکید می شود.

 

حسن زاده به میزان گردشگر در ایام نوروز در هرمزگان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه استان هرمزگان هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی خواهد بود نصب علائم هشدار دهنده در محل های پرخطر و همچنین آگاه سازی مسافرین نوروزی مبنی بر عدم سکونت در بستر حریم رودخانه ها یکی از اولویت های مهم است، همچنین تیم های اطفا حریق جنگل ها و مراتع نیز باید در آماده باش کامل باشند.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری به ارائه‌ گزارش از سوی اعضای کمیته های چهارگانه تاکید کرد و افزود: اعضای کمیته های چهارگانه باید گزارشات روزانه خود را به واحد هشدار سریع مدیریت بحران ارسال کنند تا این گزارشات پس از تجمیع به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شود.

 

گفتنی است در این جلسه سایر اعضا گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری مانورها و دوره های آموزشی و اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی مدیریت بحران ارائه دادند.