طرح جدید شهرداری بجنورد برای تقویت پیاده محوری

شهردار بجنورد از اجرای طرح «پارکلت» (Parklet) در نوروز ۱۴۰۱ در مرکز استان خبر داد. جواد حمیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور فضاهای جدیدی در نقاط مختلف شهری و خیابان‌هایی که دارای استانداردهای خاص است در مقیاس کوچک ایجاد می شود و فضاهایی خاص از پارک خودروها […]

شهردار بجنورد از اجرای طرح «پارکلت» (Parklet) در نوروز ۱۴۰۱ در مرکز استان خبر داد.

جواد حمیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور فضاهای جدیدی در نقاط مختلف شهری و خیابان‌هایی که دارای استانداردهای خاص است در مقیاس کوچک ایجاد می شود و فضاهایی خاص از پارک خودروها به صورت موردی کاسته شده و به نفع عابران پیاده و ترویج پیاده محوری استفاده می شود.

وی افزود: پارکلِت (Parklet) بخشی از خط پارکینگ خیابان یا فضای پیاده رو است که ابعادی به اندازه جای پارک چند خودرو داشته و برای عابران پیاده امکان توقف، نشستن و استراحت را هنگام عبور و مرور در خیابان‌ها فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، بررسی های ترافیکی، استانداردهای بومی شهر و ضوابط مورد نیاز سنجیده شده و برای نوروز ۱۴۰۱ در شهر اجرا می شود.

شهردار بجنورد با اشاره به اینکه این طرح از برنامه های کوتاه مدت مدیریت شهری به شورای اسلامی شهر بوده است، افزود: بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توجه به شهر انسان محور در اولویت اقدامات شهرداری قرار داد.

راه اندازی کارناوال نوروزی بجنورد ۱۴۰۰ در روزهای پایانی سال

شهردار بجنورد همچنین از راه اندازی کارناوال نوروزی در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: سومین دوره کارناوال نوروزی گل در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه امسال در آستانه نوروز راه اندازی می شود و به شهروندان گل هدیه می کند.

حمیدی با اشاره به راه اندازی اتوبوس گردشگری در حاشیه این کارناوال نیز اظهار کرد: اجرای برنامه حاجی فیروز به عنوان  نماد نوروز که آمدن عید را به شهروندان مژده می دهد، اجرای موسیقی های سنتی، نواختن ساز و دهل و گرداندن سینی های هفت سین از برنامه های جنبی این کارناوال است.

منبع خبر