عروس گیلان در مسیر ثبت پایتخت چای ایران

در نشستی روند ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در فهرست یونسکو بررسی شد. معاون ارتباطات و امور مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو در ایران در دومین نشست مدیریت شهری لاهیجان با گروه کارشناسی کمیسیون ملی یونسکو، برای ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران با بیان اینکه پیشینه این شهر به لحاظ تاریخی و […]

در نشستی روند ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در فهرست یونسکو بررسی شد.

معاون ارتباطات و امور مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو در ایران در دومین نشست مدیریت شهری لاهیجان با گروه کارشناسی کمیسیون ملی یونسکو، برای ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران با بیان اینکه پیشینه این شهر به لحاظ تاریخی و فرهنگی با چای درآمیخته شده گفت: لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران نامزد شد و امیدواریم با مساعدت مسئولان شهرستان این امر تحقق یابد. 
امیر روشن بخش به ظرفیت‌های ویژه شهرستان لاهیجان برای نامگذاری به عنوان پایتخت چای ایران اشاره کرد و افزود: پس از انتخاب لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران، این شهرستان می‌تواند درحوزه‌های مختلف همچون ارتباط با شهر‌های فعال چای در سایر کشور‌ها و توسعه دیپلماسی شهری از مسیر چای ورود کند. 
وی با بیان اینکه در این نشست فرم‌های ارزشیابی به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرلاهیجان ارائه شد اضافه کرد: کارشناسان کمیسیون ملی یونسکو درایران در حال بررسی پرونده انتخاب پایتخت چای ایران هستند و پیش بینی می‌شود تا یکماه آینده شهر لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران انتخاب و مراسم پلاک کوبی این رویداد برگزار شود. 
رضا زنده دل، شهردار لاهیجان هم دراین نشست با اشاره به آمادگی شهرداری و شورای اسلامی این شهر برای ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران گفت: برگزاری جشنواره‌های بین المللی و ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران می‌تواند در پیشبرد صنعت، اقتصاد و توسعه شهر اثرگذار باشد.

منبع خبر