عضو شورای شهر تهران: اصفهان، تجارب خوبی در حوزه محیط‌زیست و فضای سبز دارد

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکرد توسعه پایدار باید به‌عنوان محور متمرکز و اصلی سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در مدیریت شهری قرار گیرد. مهدی بابایی امروز _شنبه دوم مهرماه_ با حضور در نهمین نشست کمیته تخصصی محیط زیست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، با بیان اینکه یکی از […]

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکرد توسعه پایدار باید به‌عنوان محور متمرکز و اصلی سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در مدیریت شهری قرار گیرد.

مهدی بابایی امروز _شنبه دوم مهرماه_ با حضور در نهمین نشست کمیته تخصصی محیط زیست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم نشست‌های تخصصی با محوریت اعلام شده، انتقال تجربیات در حوزه محیط زیست است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موارد حائز اهمیت در این حوزه لزوم نگاه ویژه به منابع طبیعی با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک کشور است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در بخشی از حوزه‌های مرتبط با محیط زیست پیشرو بوده است، ادامه داد: شاید این موضوع به لحاظ قدمت تأسیس بلدیه در پایتخت بوده، علاوه‌بر این در حوزه‌های مختلف دیگری به‌دلیل کلانشهر بودن تهران دارای تجربیات بیشتری نسبت به سایر کلانشهرها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مواردی دیده شده که برخی کلانشهرها مانند اصفهان دارای تجارب خوبی در حوزه محیط زیست و فضای سبز دارند که باید فعالیت‌ها و اقدامات خوب و تأثیرگذار به سایر کلانشهرها نیز تسری یابد.

وی با اشاره به پهنه اقلیمی خشک و نیمه‌خشک کشور، تصریح کرد: از مهم‌ترین مواردی که می‌توان در این بخش مورد توجه قرار داد توجه به منابع طبیعی است که در کشور داریم، لذا با پایش‌های دقیق باید نگاه‌های عمیق و ویژه‌ای در حوزه حفظ محیط زیست انجام شود.

بابایی افزود: رویکرد توسعه پایدار باید به عنوان محور متمرکز و اصلی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در مدیریت شهری قرار گیرد، ضمن آنکه با توسعه دانش این مؤلفه حتی در آموزه‌های فناوری نیز مورد تاکید است و به‌عنوان یک شاخص اصلی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد توسعه پایدار باید سرفصل اقدامات مدیریت شهری محسوب شود، خاطرنشان کرد: هنوز درگیر اقناع این رویه هستیم که برای تمام پروژه‌ها پیوست محیط زیستی الصاق شود، اما این کار نه تنها انجام نشده است، بلکه پیگیری‌ها برای دریافت این پیوست نیز گاهی با در بسته مواجه می‌شود و این موضوع نشان از عقب‌ماندگی عمیق در این خصوص است.

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای آبیاری فضای سبز استفاده از پساب‌ها تاکید شده، اما حتی در تهران که شبکه فاضلاب آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، این امکان به وجود نیامده است، چرا که اکثر تصفیه‌خانه‌ها خارج از شهر تهران احداث شده و انتقال این پساب‌ها هزینه سنگینی را متبادر می‌کند و به دلیل کمبود اراضی، تصفیه‌خانه‌ها به صورت محلی دیده نشده است.

منبع خبر