عملکرد مثبت داشبورد الکترونیکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: در داشبورد «تصمیم‌یار مدیران»، درخت‌های استراتژی با امکان مشاهده مراحل پیشرفت پروژه‌ها و اتصال به سامانه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده است که هر حوزه کاری می‌تواند اطلاعات و درخت استراتژی خود را از این طریق مشاهده کند. وی افزود: با همت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: در داشبورد «تصمیم‌یار مدیران»، درخت‌های استراتژی با امکان مشاهده مراحل پیشرفت پروژه‌ها و اتصال به سامانه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده است که هر حوزه کاری می‌تواند اطلاعات و درخت استراتژی خود را از این طریق مشاهده کند.

وی افزود: با همت مدیریت برنامه و بودجه شهرداری مشهد، در داشبورد «تصمیم‌یار مدیران» ۳۰درخت استراتژی در ارتباط با حوزه‌ها، سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه مدیریت شهری طراحی و ارائه شده که نمای جامعی از آنچه در این زمینه مورد نیاز مدیران است را به نمایش می‌گذارد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد بیان کرد: یک هزار و ۳۳۷ شاخص در این سامانه مورد بررسی قرار گرفته و سه هزار و ۱۱۳ متغیر برای تعیین این شاخص‌ها بررسی شده است. متغیرهای مذکور از ۷۹ سامانه عملیاتی برداشت شده و مورد تحلیل قرار گرفته است.

رجایی با تأکید بر کارکرد این سامانه در ارتقای سطح خدمات به شهروندان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه آتش‌نشانی، مدت زمان رسیدن نیروها به محل حریق یکی از شاخص‌های مورد بررسی است که نظارت دقیق و برنامه‌ریزی برای بهبود آن نقش حیاتی در زندگی شهروندان دارد و در این سامانه مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی همچنین وجود داشبوردهای نظارتی را نه تنها برای مدیران، بلکه برای عموم مردم، یک ضرورت در راستای افزایش شفافیت و جلب اعتماد و مشارکت عمومی دانست و اضافه کرد: داشبورد مدیران ارشد از ابتدای سال گذشته راه‌اندازی شده است و در آن نقشه پراکندگی پروژه‌ها و سایر اطلاعات مربوط به داشبوردهای مختلف حداکثر هر ۲۴ساعت و حتی زودتر به‌روز می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: این سامانه طی یک سال اخیر بیش از ۳۰۰ هزار بازدید داشته است. عموم افراد می‌توانند از طریق سامانه فاش، داشبورد بودجه برای شهروندان را مشاهده کنند و اطلاعات دقیق و دسته‌بنده‌شده‌ای در مورد بودجه پروژ‌‌ه‌های مختلف مدیریت شهری به دست آورند. ایجاد شفافیت یکی از نکات کلیدی در کاهش خطاهای اداری، بهبود عملکرد و افزایش احساس مسئولیت است.