عملکرد مدیریت شهری مشهد در پیاده‌سازی شهر هوشمند قابل تقدیر است

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد به نقل از روزنامه شهرآرا؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیران مشهدی فهمیده اند که شهر هوشمند چیست و ازاین رو اقدامات انجام شده در موضوع هوشمندسازی در مشهد نمایشی نبوده است. محمدجواد آذری جهرمی که روز گذشته برای بازید از مراکز فناورانه به مشهد سفر کرده بود، در حاشیه […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد به نقل از روزنامه شهرآرا؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیران مشهدی فهمیده اند که شهر هوشمند چیست و ازاین رو اقدامات انجام شده در موضوع هوشمندسازی در مشهد نمایشی نبوده است.

محمدجواد آذری جهرمی که روز گذشته برای بازید از مراکز فناورانه به مشهد سفر کرده بود، در حاشیه بازدید از دو مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال و توسعه واحدهای فناور که با حضور استاندار خراسان رضوی، برخی معاونان وزارت ارتباطات و مدیران شهری و استانی برگزار شد، درباره ارزیابی وضعیت هوشمندسازی شهر مشهد گفت: انصافا در موضوع شهر هوشمند، تیم مدیریتی مشهد به خوبی عمل کرده است.
وی با تأکید بر اینکه زیرساخت های توسعه کسب وکار نوآورانه در مشهد ایجاد شده است، تصریح کرد: مشهد در زمینه هوشمندسازی جزو شهرهای پیشرو ایران است و پابه پای شهری مانند تهران و در برخی موارد حتی جلوتر از پایتخت کشور هم موضوع شهر هوشمند را پیاده سازی کرده است که دراین راستا باید از مدیران این شهر قدردانی کرد.
آمادگی «مجازی» برای انتخابات
آذری جهرمی همچنین درباره آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات گفت: از قبل از برگزاری انتخابات با توجه به شیوع کرونا و اینکه نامزدها امکان استفاده از فضاهای سنتی و سابق را برای تبلیغ نداشتند، بستر فضای مجازی را به عنوان مناسب ترین بستر در کنار صداوسیما برای تبلیغات در اختیار آن ها قرار دادیم.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، برای شهروندان بسته های هدیه ۷ گیگابایتی در ایام انتخابات در نظر گرفته شد که بیش از ۷ میلیون نفر در این طرح ثبت نام کردند و بسته خود را تحویل گرفتند، ادامه داد: همچنین بسته های ویژه استفاده از فضای مجازی به نامزدها نیز اختصاص داده شد.
نگرانی از قطع برق در روز انتخابات
وزیر ارتباطات افزود: شبکه ارتباطی ما در زمان برگزاری انتخابات هم آمادگی کامل دارد و تمام نگهداری و توسعه های این شبکه اکنون متوقف شده است تا سبب اختلال شبکه در روز انتخابات نشود اما نگرانی از موضوع قطع برق همچنان وجود دارد؛ زیرا با قطع برق شبکه ما هم تحت تأثیر قرار می گیرد.
وی درباره ایجاد مراکز فناورانه و پارک های ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد نیز افزود: اکنون دو مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان پست این شهر و ساختمانی در بولوار وکیل آباد فعال هستند و در ادامه توسعه این کار تا ۴۰ یا ۵۰ روز دیگر هم ساختمانی در کوهسنگی تجهیز می شود.
فیلترینگ منقرض می شود
آذری جهرمی همچنین درباره خداحافظی با فیلترینگ فضای مجازی گفت: خداحافظی با فیلترینگ را که نمی دانم چه زمانی است اما فیلترینگ منقرض می شود. در کشور اجازه نمی دهند با فیلترینگ خداحافظی کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در جمع جوانان مستقر در شرکت های استارتاپی مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه در موضوع اختصاص ساختمان بلااستفاده شرکت پست و پست بانک خراسان رضوی به شرکت های استارتاپ و فناور، مدیرکل سابق پست استان و رئیس پست بانک استان به دلیل مقاومت در واگذاری این ساختمان ها برکنار شدند، گفت: متأسفانه شرایط در ادارات دولتی ما این گونه است که عده ای این ادارات را ملک پدری خود می دانند در حالی که باید از این ظرفیت ها برای پیشرفت استفاده کرد.
وی افزود: به طورقطع تفکر مدیران سنتی از نسل دهه ۳۰ و ۴۰ به درد همان زمان می خورد و مشکلات قرن ۲۱ باید با تفکر قرن ۲۱ حل شود.
وی تأکید کرد: مراکز فناورانه مانند مراکزی که در مشهد ایجاد شده است می تواند مراکز تحول در خدمت رسانی به مردم، تحول در کسب وکار، افزایش رفاه مردمی، افزایش اشتغال و مراکزی برای امیدآفرینی برای جوانان باشد و این مرکزی که در مشهد ایجاد شده است باید گسترش یابد و به عنوان خورشید درخشنده در منطقه شرق ایران و کشورهای همسایه خود بدرخشد و تأثیرگذار باشد.