فاز دوم کمربندی ارتش سلماس سال آینده به بهره برداری می رسد

شهردار سلماس با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی مسیرگشایی فاز دوم کمربندی ارتش این شهرستان گفت: این طرح در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. عبدالله قنبری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز دوم این طرح مهم ترافیکی در سلماس با پیش بینی اعتباری ۲۵۰ میلیارد ریالی و […]

شهردار سلماس با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی مسیرگشایی فاز دوم کمربندی ارتش این شهرستان گفت: این طرح در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عبدالله قنبری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز دوم این طرح مهم ترافیکی در سلماس با پیش بینی اعتباری ۲۵۰ میلیارد ریالی و با هدف کنترل ترافیک شهر با مسیرگشایی سه هزار و ۳۰۰ متر مربعی اجرایی می شود.

وی با قدردانی از همراهی نیروی زمینی ارتش در شمال‌غرب کشور به خاطر تسهیل در فرآیندهای توسعه شهری و زیرساختی اضافه کرد:کاهش بار ترافیکی به ویژه در مرکز شهر و همچنین اتصال ارتباط بیمارستان قدیم و جدید به همراه تسریع در تمام کارهای اورژانسی و آتش نشانی از مهمترین مزیت های این طرح است.

شهردار سلماس ادامه داد: فاز نخست کمربندی ارتش سلماس با هزینه ۶۰ میلیارد ریالی از سوی شهرداری، سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

قنبری از توسعه و اجرای ۲ هکتار فضای سبز  در این شهر خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز شهری سلماس حدود ۱۴.۲ متر مربع ‌بوده و در مقایسه با سرانه استانی رقم مناسبی است.

وی گفت: با این وجود تلاش خواهد شد که به همت دستگاه های خدمات رسان و همکاران مدیریت شهری با تکمیل احداث بوستان خورشید و مرمت ۲ پارک دیگر شهری این میزان به ۱۵ متر مربع و به سطح استاندارد کشوری ارتقا یابد.

وی افزود: هم اکنون ۲۵ پروژه عمرانی شامل احداث فضای باز ورزشی، ساخت پل، جدول گذاری، نصب بتن پلاک معابر شهری، آسفالت سطح شهر، مسیرگشایی و توسعه فضای سبز در دست اجراست که برای اجرای این طرح ها تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار سلماس در مورد روند احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس هم اظهار کرد: شهرداری با توجه به شرایط اقتصادی، تلاش خوبی را در جهت ایجاد زیرساخت ها داشته و در آماده سازی معابر، جداول، خدماتی نظیر گاز ، برق و آبرسانی و پیگیری مسائل زیست محیطی به همراه ۴.۵ کیلومتر حصار کشی برای منطقه موفق بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین شهرداری سلماس در تلاش است تا فیبر نوری را هم به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در منطقه ایجاد کند.

قنبری با اشاره به اینکه ایجاد ساختمان گمرک و ساختمان اداری از دیگر زیرساخت های مهم منطقه ویژه اقتصادی سلماس است، بیان کرد: تاکنون هنوز بستر لازم در جهت اینکه بتوانیم زمین ها را به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار کنیم، محقق نشده است.

وی  با اشاره به اعلام آمادگی یکی از سرمایه گذاران برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی سلماس ادامه داد: امیدواریم با پیگیری استانداری آذربایجان غربی مبنی بر اهلیت سنجی و دریافت موافقت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه و همچنین استانداری، گام های بلندتری در راستای فعالیت این منطقه برداشته شود.

وی اظهار کرد: به محض اینکه سرمایه گذار و متولی اصلی منطقه ویژه اقتصادی سلماس مشخص شود، حداکثر ظرف ۶ ماه می توانیم میزبان سرمایه گذاران دیگر و آغاز رونق منطقه  باشیم.

سلماس با ۲۲۰هزار نفر جمعیت در ۸۵کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع خبر