فروزنده در نشست خبری: شورای سلامت اداری و مبارزه با فساد تشکیل شده است/ تحقق ۹۴ درصدی بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: نظارت کامل بر بودجه شرکت‌ها اهمیت بسزایی دارد و نظام مالی شهرداری بر این برنامه نظارت مستمر خواهد داشت؛ همچنین شورای مبارزه با فساد تشکیل شده است و سامانه شفافیت را قوی‌تر خواهیم کرد. لطف الله فروزنده در نشست خبری خود با اشاره به نیروهای […]

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: نظارت کامل بر بودجه شرکت‌ها اهمیت بسزایی دارد و نظام مالی شهرداری بر این برنامه نظارت مستمر خواهد داشت؛ همچنین شورای مبارزه با فساد تشکیل شده است و سامانه شفافیت را قوی‌تر خواهیم کرد.

لطف الله فروزنده در نشست خبری خود با اشاره به نیروهای انسانی شهرداری، با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر در شهرداری تهران با ما در ارتباط هستند، گفت: مسائل مرتبط با بودجه، برنامه توسعه شهری و پروژه‌های شهری همگی در این معاونت مطرح می‌شود و معاونت ما رصد بودجه را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تعامل شورای شهر و معاونت برنامه‌ریزی افزود: مصوبات و برنامه‌های شورای شهر در معاونت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به آموزش و توانمندسازی کارکنان شهرداری ادامه داد: در بستر تغیرات ساختاری ایجاد شده مرکزی برای آموزش و توانمندسازی نیروها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ برنامه در شورای معاونین تصویب شده است، بیان کرد: این ۱۵ برنامه به شهردار تهران نیز ارائه شده است.

تبدیل وضعیت ۴ هزار و ۵۰۰ نیروی ایثارگر

فروزنده درباره تبدیل وضعیت ایثارگران یادآور شد: کار ۴ هزار و ۵۰۰ به اتمام رسیده است و مابقی در دستور کار است.

وی با اشاره به اصلاح نظام پرداخت تاکید کرد: حقوق نیروهای قراردادی ۵۷ درصد و نیروهای رسمی ۱۰ درصد افزایش یافت و هنوز منتظر مصوبه دولت هستیم؛ در دولت قبل برای تمامی کارکنان به استثنا کارکنان شهرداری تهران فوق‌العاده جذب داده نشد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران در ادامه درباره ساماندهی نوع استخدام گفت: در آینده استخدام‌ها به دو دسته رسمی و کارمندی و کارگری انجام می‌شود و ساماندهی نیروهای انسانی نیز در دستور کار است و در این بستر دوره‌هایی تعریف شده‌اند و ۱۷۶ آموزش برای کارمندان تعریف شده است.

نظام جامع ارزیابی عملکرد تدوین شده است

وی با بیان اینکه نظام جامع ارزیابی عملکرد تدوین شده است، افزود: برای کارکنان ابزارهای رفاهی ایجاد شده است و اما مهمترین برنامه ما ایجاد مسکن برای کارکنان است و با سازمان‌های مختلف این برنامه را پیش می‌بریم.

فروزنده ادامه داد: بسیاری از نظام نامه‌های شهرداری باید تغییر کند و مردم باید از تمامی برنامه‌های شهرداری اطلاع داشته باشند و یکی از برنامه‌های ما دخیل کردن مردم و نخبگان در برنامه‌ها است.

تشکیل شورای سلامت اداری و مبارزه با فساد

وی با اشاره به بودجه‌ریزی بیان کرد: نظارت کامل بر بودجه شرکت‌ها اهمیت بسزایی دارد و نظام مالی شهرداری بر این برنامه نظارت مستمر خواهد داشت. همچنین شورای سلامت اداری و مبارزه با فساد تشکیل شده است و سامانه شفافیت را قوی‌تر خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران درباره هوشمندسازی شهرداری یادآور شد: ۱۳ فرایندی که بیشترین مراجعات مردمی داشتند را در دستور کار قرار دادیم و سازمان فاوا به دنبال طراحی برنامه‌ای است تا تمامی اقدامات به صورت الکترونیکی شوند اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. البته بخش‌هایی از خدمات شهرداری تهران به سامانه ملی پنجره واحد دولت متصل شده است.

به دنبال بررسی و شناسایی بسترهای فسادزا هستیم

وی درباره مبارزه با فساد تاکید کرد: اصلاح فرآیندها و شناسایی بسترهای فسادزا وظیفه شهرداری است و به دنبال بررسی و شناسایی بسترهای فسادزا هستیم. ۶ کمیته نظارتی برای شناسایی بسترهای فساد زا تشکیل شده‌اند و ما مصوبه می‌دهیم تا تمامی موارد شفاف شوند و در این کمیته سلامت اداری بررسی می‌شوند و ریشه‌های فساد شناسایی می‌شوند.

فروزنده با اشاره به بودجه شهرداری گفت: سال گذشته ۹۴ درصد بودجه شهرداری تهران محقق شد و به دنبال این هستیم تا تحقق بودجه نقد و غیر نقد خود را افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران افزود: در حال حاضر املاک به بورس معرفی شدند؛ این ابزاری برای تحقق بودجه است و هر هفته جلسات درآمدی شهردار تهران برگزار می‌شود و پیش بینی ما این است تا پایان سال ۹۷ درصد بودجه را محقق کنیم.

وی با اشاره به اخذ نظر مردم برای بودجه‌ریزی ادامه داد: قرار است سامانه‌ای تشکیل شود تا نظر مردم آنجا مشخص شود.

حکم استخدامی برای آشنایان مدیران شهرداری صادر نشده است

فروزنده با اشاره به تعارض منافع بیان کرد: یک مورد حکم استخدام برای آشنایان و فرزندان مدیران شهرداری طی یکسال اخیر صادر نشده است.

فروزنده با اشاره به حمله سایبری به شهرداری یادآور شد: حدود ۱۵ سال بود که زیرساخت‌های شهرداری تغییر نکرده بود، اما دوستان ما موفق به پیروزی در این جنگ شدند و هیچ اطلاعاتی از این سامانه حذف نشد و اصلاحات لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه نیروی جدیدی در شهرداری احتیاج نداریم، تاکید کرد: ما به دنبال جا به جایی نیروها هستیم و البته برای خروج نیز مکانیزمی وجود دارد و امسال ۳ هزار نفر یا بازنشست شدند یا خودشان تقاضای خروج از شهرداری را داشتند.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: سعی و تلاش ما این است که از نیروهای موجود به خوبی استفاده کنیم و نباید به نیروها صفت مازاد داد؛ در حال حاضر در بسیاری از مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم و با ابزارهای تشویقی نیروها را جا به جا می‌کنیم.

وی با اشاره به جذب نیرو افزود: در حوزه IT، اتوبوسرانی و آتش نشانی و به تناسب نیروهای خروجی، نیروی جدید جذب می‌شوند، البته از ظرفیت تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران استفاده می‌کنیم.

فروزنده با اشاره به تفویض اختیار از مناطق ادامه داد: این تفویض اختیارات برای تسهیل امور انجام شد و حدود ۴۵ اختیار از معاونت‌های مختلف شناسایی شدند.

وی با اشاره به سامانه شفافیت بیان کرد: حدود ۳۰ مورد در سامانه بارگذاری شده است و به دنبال این هستیم تا این اطلاعات کامل شود و هرچه شفافیت بیشتر شود، کار ما قوی‌تر خواهد بود.

شهرداری به دنبال افزایش تعاملات با شورای شهر است

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به تذکر اعضای شورای شهر یادآور شد: گزارشی درباره مصوبات و تذکرات شورا آماده خواهد شد؛ تقریباً به ۹۰ درصد تذکرات شورای شهر پاسخ داده شده است و خوشبختانه به مرحله سوال نرسیده ایم.

وی تاکید کرد: جلسات هم اندیشی با اعضای شورای شهر برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی کرده ایم و اعتقاد ما این است که شورا نهاد بالادستی شهرداری است و بدنه شهرداری به دنبال افزایش این تعاملات است.

منبع خبر