فلاح در صحن شورا: تمام اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۰ در دوره مدیریت شهری جدید به موقع پرداخت شد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: سال ۱۴۰۰ و در دوره شورای شهر جدید، تمام اوراق مشارکت را به موقع پرداخت کردیم و در ۶ ماه ابتدایی امسال نیز هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق پرداخت شد. ابوالفضل فلاح در نوبت عصر نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار […]

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: سال ۱۴۰۰ و در دوره شورای شهر جدید، تمام اوراق مشارکت را به موقع پرداخت کردیم و در ۶ ماه ابتدایی امسال نیز هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق پرداخت شد.

ابوالفضل فلاح در نوبت عصر نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص “مجوز مشارکت شهرداری برای افزایش سرمایه بانک شهر” با اشاره به بدهی ۳۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به بانک شهر اظهار کرد: در سالهای ۹۳، ۹۴ و ۹۵ برای تسویه بدهی، املاکی را به بانک شهر دادند که مشکل سند داشتند و در حال حاضر جلساتی را برگزار می کنیم که این موضوعات حل و فصل شود؛ چراکه اگر این قراردادها لغو شود، هریک ۱۰ هزار میلیارد تومان به بدهی ما اضافه خواهد کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اعلام اینکه بخشی از مشکلات بانک شهر ناظر بر نکاتی است که در حال رفع شدن است، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ و در دوره شورای شهر جدید، تمام اوراق مشارکت را به موقع پرداخت کردیم و در ۶ ماه ابتدایی امسال نیز هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق پرداخت شد.

وی ادامه داد: از مجموع اوراق ۲۰۰ میلیارد تومان برای نفرآباد، ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مترو تخصیص یافت.

فلاح با بیان اینکه افزایش سرمایه شرطی بود که بانک مرکزی برای تمام شهرهای سهامدار بانک شهر در نظر گرفت، تصریح کرد: این تکلیفی است که بانک مرکزی بر عهده ما گذاشته است. با رئیس کمیسیون اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی صحبت کردیم که از محل مطالبات تسویه و به سرمایه بانک شهر اضافه شود و قطعی شدن این موضوع در حال پیگیری است.

وی با اعلام اینکه برای انتشار اوراق ناچاراً به علت کمبود نقدینگی بخشی از نقدینگی اوراق سال ۹۹ بالغ بر هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای اوراق جدید هزینه شد، گفت: تا پایان خرداد ماه تمام ارقام پرداخت شد و تمام ردیف ها هزینه شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران یادآور شد: اگر شرایط فراهم باشد از محل اعتبار پیش بینی نشده با هماهنگی کمیسیون برنامه و بودجه برای افزایش سرمایه بانک شهر هزینه و در این صورت در اصلاحیه بودجه در مهرماه، محل آن تعبیه خواهد شد.

گفتنی است اصلاحات لایحه شهردار تهران در خصوص “مجوز مشارکت شهرداری برای افزایش سرمایه بانک شهر” با ۱۴ رأی موافق تصویب شد.

منبع خبر