قاسم‌زاده: اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل در اصفهان/ شهروندان مشارکت کنند

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل، گفت: در این طرح شهر اصفهان به ۳۶۵ ناحیه تقسیم شده است و از جمعیت هر کدام از نواحی شهر، ۲.۵ درصد در این آمارگیری مشارکت خواهند کرد. علی قاسم‌زاده در جلسه شورای ترافیک و بررسی طرح جامع حمل‌ونقل شهر اصفهان، اظهار کرد: اجرای طرح […]

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل، گفت: در این طرح شهر اصفهان به ۳۶۵ ناحیه تقسیم شده است و از جمعیت هر کدام از نواحی شهر، ۲.۵ درصد در این آمارگیری مشارکت خواهند کرد.

علی قاسم‌زاده در جلسه شورای ترافیک و بررسی طرح جامع حمل‌ونقل شهر اصفهان، اظهار کرد: اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل در شهر اصفهان ضروری است و باید به بهترین شکل و با مشارکت شهروندان انجام شود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که در این بازه زمانی شاهد بودیم، امکان اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل در اصفهان مقدور نبود، اما در حال حاضر بهتر است این طرح اجرایی شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شورای عالی حمل‌ونقل و ترافیک وزارت کشور امور مربوط به طرح‌ها و اعتبارات ترافیکی و حمل‌ونقل در اصفهان را منوط به اجرای طرح آمارگیری کرده است.

وی با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری بین بخشی در اجرای این طرح مهم، افزود: قرار است اجرای طرح به دانش‌آموزان در مدارس سپرده شود که در این رابطه این گروه از دانش‌آموزان، آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

قاسم‌زاده ادامه داد: در این طرح شهر اصفهان به ۳۶۵ ناحیه تقسیم شده است و از جمعیت هر کدام از نواحی مختلف شهر، ۲.۵ درصد در طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل مشارکت خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل با همکاری رسانه‌ها از جمله صداوسیمای مرکز استان، تبلیغات محیطی و همکاری خوب اصفهانی‌ها در آذرماه اجرا شود.

لزوم اطلاع‌رسانی اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل به شهروندان

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست، اظهار کرد: تاریخ اجرای طرح جامع آمارگیری در آذرماه همزمان با رویداد جام جهانی است، از این‌رو ممکن است این همزمانی در نحوه اجرا و مشارکت شهروندان تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این طرح به شکل موفقی پیاده شود، باید افکار عموم مردم را نسبت به اهمیت اجرای این طرح و آثار مثبت آن آگاه کنیم.

ضرورت همکاری صداوسیما برای اجرای طرح جامع حمل‌ونقل

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: برای اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل باید رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در اجرای این طرح همکاری کنند.

وی افزود: صداوسیما مرجع اطلاع‌رسانی مردم اصفهان است که در این بین بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون بیشترین تعداد مخاطب را به خود اختصاص داده است و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی در جایگاه بعدی قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: در فرصت باقی مانده تا اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل، تبلیغات رسانه‌ای و محیطی باید تکرار شود تا شهروندان از نحوه اجرای این طرح اطلاع یابند.

اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل در آذرماه

علی نادران، مشاور طرح جامع حمل‌ونقل اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: مطالعات جامع حمل‌ونقل، آخرین بار سال ۷۸ در اصفهان اجرا شد و تاکنون بر اساس همان آمار فعالیت‌ها در این بخش دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تصمیمات در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ۱۵ ساله است، بنابراین اجرای آمارگیری این حوزه تا افق ۱۴۱۶ را در بر خواهد گرفت، ادامه داد: ۸۷۶ هزار خانوار در محدوده اصفهان و حومه این شهر زندگی می‌کنند که در نمونه آماری امسال ۲۲ هزار خانوار باید سرشماری شوند.

مشاور طرح جامع حمل‌ونقل اصفهان گفت: طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل با همکاری دانش‌آموزان متوسطه و تکمیل پرسشنامه‌ها و فرم‌های آمارگیری در آذرماه انجام خواهد شد.

منبع خبر