“قم در مسیر تحول” یک خط راهبردی است/مدیریت جهادی شهر قم قابل‌تقدیر است

شهرداران انلاین/به گزارش شهرنیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح سلام و آغاز عملیات اجرایی پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) که با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اجرای طرح‌های شهری را […]

شهرداران انلاین/به گزارش شهرنیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح سلام و آغاز عملیات اجرایی پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) که با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اجرای طرح‌های شهری را یکی از کارهای خیر، سازنده و ارزشمند برای شهر مقدس قم دانست و اظهار داشت: قم در مسیر تحول یک خط راهبردی و کلان برای شهر مقدس قم به شمار می‌رود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز کرد: پاکیزه بودن یک شهر و امنیت داشتن آن در گروه کارها، برنامه‌ها، تدابیر و مدیریتی‌هایی است که از عمق جان انجام‌شده و معنای امن بودن، پاکیزه بودن و هم معنای تحول را بداند.

وی به مقایسه شهر قم در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: در قبل از انقلاب محرومیت به معنای واقعی در قم بیداد می‌کرد، اما پس از پیروزی انقلاب تاکنون خوشبختانه شاهد اقدامات مؤثر در رفع مشکلات بوده و این محرومیت‌ها همچنان زیاد است که جای کار فراوان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه در قم نیازمند مدیران شهری متخصص، متدین و پای‌کار هستیم گفت: بعد از انقلاب اسلامی تردیدی نداریم مدیرانی که به این شهر آمده، خدمت کرده است اما توجه به راهبردهای اساسی را نداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در قم با ملاحظات و اقتضائاتی که داشته نیاز به مدیری با روحیه جهادی، تخصص، تعهد و پا به کار بودن هستیم، برخی مدیران به خاطر ملاحظات کارهای اساسی شهری را انجام ندادند و این در حالی بوده که کسی که مدیر است باید بداند ممکن بوده دست‌هایی در کار باشد و برای حفظ منافع خود اجازه ندهد کار انجام شود.

امام‌جمعه قم ادامه داد: یک مدیر توانمند برای خدمت در شهر قم باید شاخص‌های این شهر مقدس مانند ام‌القرای اسلام، شهر حوزه علمیه، شهر مراجع تقلید و خواستگاه انقلاب را موردتوجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری نیز نیاز نبوده در برخی موارد وارد شود و خودش را از کارهای اصلی باز دارد، افزود: باید مصالح و منافع قم در درازمدت موردتوجه قرار گیرد و مدیران به دنبال تشویق‌های روزمرگی و تکبیر و درود فرستادن‌ها نباشند، اگر کسی دنبال درود و زنده‌باد روزمره است به‌جایی نمی‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دکتر سقاییان نژاد به‌عنوان شهردار قم کارهای اساسی را در این شهر شروع کردند و پروژه‌هایی که افتتاح‌شده و در حال اجرا بوده در حد کلان برای این شهر مفید است.

وی خطاب به مدیران شهری قم توصیه کرد: سعی کنید کارهایی که شروع می‌شود باقی نماند، برخی کارها روی زمین‌مانده و مردم نیز حوصله نداشته و انتظار دارند به سرانجام برسد. تلاش کنید کارهایی که شروع می‌شود همراه با مطالعه بوده و روی زمین نماند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اذعان کرد: شهید آیت‌الله دکتر بهشتی سال‌ها عمر خود را در شهر مقدس قم برای امن سازی و پاکیزه سازی قم صرف کرده و در عرصه آموزش و پرورش قم به‌ویژه تربیت نیروها و نسلی برای خدمت به قم و کشور مؤثر بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی به‌عنوان عالم مجاهد و نواندیش گام‌های بسیار خوبی را در قم و حوزه علمیه آن برداشتند، گفت: اگر امروز هفته قوه قضاییه را با اجرای مراسمات و تبریک‌ها و پلاکاردها گرامی می‌داریم، باید نماد واقعیت و کار اساسی باشد و شهید بهشتی نیز بیش‌ازپیش به‌عنوان یک رفتار مدیریتی، فردی با سعه‌صدر و اهل تعامل به همگان معرفی شود.