لازمه اقتدار کشور، داشتن مدیران قدرتمند است

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای داشتن کشور قوی باید شهر و روستاهای قوی و مدیران قدرتمند داشت و برای شهرها رویکرد و نگاه خلاقانه و نو داشته باشیم و به وظایف خود به خوبی عمل کنیم. مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه، ۳۰ تیرماه، در همایش شوراهای اسلامی و شهرداری‌های آذربایجان شرقی اظهار […]

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای داشتن کشور قوی باید شهر و روستاهای قوی و مدیران قدرتمند داشت و برای شهرها رویکرد و نگاه خلاقانه و نو داشته باشیم و به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه، ۳۰ تیرماه، در همایش شوراهای اسلامی و شهرداری‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: زمانی که بحث از پیشرفت و آبادانی می‌شود، شاخص‌های مختلفی را بیان می‌کنند و در خصوص کشورها یکی از شاخص‌هایی که مطرح می‌شود، اقتدار است؛ زمانی که موضوع اقتدار به میان می‌آید، سه جز قدرت خدادادی، قدرت اقتصادی و قدرت گفتمانی به میان می‌آیند.

وی ادامه داد: آن چیزی که می‌تواند شهرها را متفاوت کند، نگاه جدید شوراها به روستاها و شهرها است چراکه کشور ما موزه بدون سقف است و تمامی شهرها و روستاهای ما زیبا بوده و اقلیم متفاوت و منابع خاصی دارند.

وی افزود: برای روستاها و شهرها برنامه میان مدت و بلند مدت داشته باشید، هیچ کسی چون شما شهرها و روستاهای را نمی‌شناسد و دانش مدیریت شهری را از شهرهای مختلف بیاموزید و داشته‌های خود را هم ببینید.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: وظایف و ماموریت‌هایی که بر عهده شوراها است، کار را سخت‌تر می‌کند اما باید وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام داد؛ اکنون در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی و ناوگان عمرانی با وجود شرایط سخت اقتصادی اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و مشارکت خوبی داشته‌ایم.

وی گفت: شهرداری‌ها می‌توانند خرید کرده و ناوگان خود را نوسازی کنند و انصافاً در حوزه‌ی پسماند و بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز همکاران سنگ تمام گذاشته‌اند همچنین ماده ۴۲ منبع درآمد خوبی برای شهرداری‌ها است اما هیچ کدام ارزش نگاه شما را ندارند چراکه قدرت نفوذ و تأثیرگذاری شماها بسیار بالا است.

وی یادآور شد: برخی اوقات در حق شوراها کم کاری می‌شود که از ۱۲۶ هزار عضو شورای شهر کشور تنها ۴۰۰ مورد اختلاف وجود داشت البته یک تخلف هم زیاد است اما این نشان می‌دهد، شوراهای ما دلسوز هستند و امیدواریم با این نگاه آنها در سالی که به نام دانش بنیان شدن است، بتوان ظرفیت‌ها را کشف و شکوفایی کرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: در وزارت کشور تماماً دغدغه‌ی حوزه‌ی شهری را داریم و تدابیری نیز اندیشیده شده و نمی‌گذاریم حق کسی ضایع شود و به دنبال ایجاد فضای بانشاط در جامعه هستیم که اگر شوراها و شهرداری‌ها تحرک داشته و پویا باشند، شهرها آباد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: اگر امنیت ملی در کشور حاکم است نشان از اقدامات شوراها، نهادهای محلی و دولتی است که اگر وظایف خود را به خوبی انجام دهند، حس تعلق و وفاق در شهرهای افزایش می‌یابد و امنیت اجتماعی و ملی تامین می‌شود.

منبع خبر