لزوم اصلاح کدهای ارتفاعی در منطقه ۱۳ اصفهان

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم اصلاح کدهای ارتفاعی در این منطقه گفت: کدهای ارتفاعی در هشت محله منطقه ۱۳ محصور شده و به همین دلیل با توجه به همجواری با شهر درچه و اراضی ناژوان، کوه قائمیه و اراضی ارتش نمی‌توانیم توسعه افقی داشته باشیم. جواد کشانی اظهار کرد: منطقه ۱۳ […]

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم اصلاح کدهای ارتفاعی در این منطقه گفت: کدهای ارتفاعی در هشت محله منطقه ۱۳ محصور شده و به همین دلیل با توجه به همجواری با شهر درچه و اراضی ناژوان، کوه قائمیه و اراضی ارتش نمی‌توانیم توسعه افقی داشته باشیم.

جواد کشانی اظهار کرد: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان یکی از مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر و در جنوب غربی آن قرار گرفته است.

وی افزود: موقعیت این منطقه از شمال به امتداد حاشیه زاینده‌رود از تقاطع خیابان نیروگاه تا میدان سهروردی، از سمت جنوب از میدان تیر تا کارخانه سیمان اصفهان و دیوار غربی زندان مرکزی در مسیر ریل راه آهن تا پل یزدآباد، از سمت شرق محور خیابان سیمین از پارک میرزا کوچک خان تا سه راه سیمین و خیابان جانبازان تا تقاطع بزرگراه شهید اقارب‌پرست تا قبل از میدان تیر در مسیر ریل راه آهن تا حاشیه جنوب غربی دیوار زندان مرکزی و از غرب از پل یزدآباد در امتداد شهرک قدس تا جاده نیروگاه در حاشیه زاینده‌رود محدود می‌شود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: جمعیت این منطقه از طریق سرشماری سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰، ۱۵۰ هزار نفر مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این منطقه تعداد هشت محله از جمله محله باغ زیار، کشاورزی، ولی‌عصر (عج)، امیریه، شفق، گلزار و کوهسار، دستگرد، باغ فردوس، قائمیه و دنبه وجود دارد.

کشانی اضافه کرد: حریم و محدوده منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ۳۵۰۰ هکتار است که ۲ هزار هکتار آن محدوده قانونی است و می‌توان به شهروندان خدمات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تعداد ۳۰ مسجد وجود دارد، گفت: مباحث فرهنگی و مذهبی در این منطقه پایدار است و تعداد ۵۶۸ شهید را به کشور خود تقدیم کرده است و دی‌ماه ۱۴۰۰ نیز پیکر پاک دو شهید گمنام در پارک کوهستانی قائمیه آرام گرفت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: تعداد ۱۳ مجموعه شامل سالن مطالعه، مراکز فرهنگی و سالن‌های ورزشی سرپوشیده از مراکز فرهنگی و ورزشی است که متعلق به مجموعه شهرداری بوده و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان این منطقه است.

برای آبیاری ۲۷۰ هکتار فضای سبز این منطقه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم

وی با اشاره به بودجه منطقه ۱۳ اصفهان گفت: بودجه این منطقه از سال ۹۸ تاکنون از ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد و هم‌اکنون به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

کشانی با اشاره به مشکلات منطقه ۱۳ اصفهان خاطرنشان کرد: عمده مشکلات این منطقه شامل مشکلات ترافیکی است که بیشتر در محلات باغ فردوس، قائمیه و ناژوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از چالش‌های دیگر، کمبود آب در این منطقه است، ادامه داد: پیش از این در منطقه ۱۳ اصفهان تعداد ۱۷ حلقه چاه وجود داشته است، اما هم‌اکنون از این تعداد چیزی باقی نمانده و تمام آن‌ها خشک شده است، از این‌رو برای آبیاری ۲۷۰ هکتار فضای سبز این منطقه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ماهانه ۳ میلیارد تومان هزینه تانکر آب‌رسانی شامل دو تانکر ۳۰ هزار لیتری، دو تانکر ۱۵ هزار لیتری و دو تانکر ۷ هزار لیتری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ۱۳ اصفهان دارای مشکلات ارتفاعی نیز است و بحث کدهای ارتفاعی در هشت محله این منطقه محصور شده و به همین دلیل با توجه به همجواری با شهر درچه و اراضی ناژوان، کوه قائمیه و اراضی ارتش نمی‌توانیم توسعه افقی داشته باشیم.

کشانی ادامه داد: کدهای ارتفاعی در این منطقه، دو، سه و چهار است که باید برای خروج از این بحران چاره‌اندیشی شود.

منبع: http://imna.ir/x7X45