لزوم پیوست انسان‌محوری در تدوین پروژه‌های شهری

شهردار سده لنجان گفت: بازدیدهای میدانی و مشاهده مسائل و مشکلات محلات از نزدیک، موجب می‌شود شهروندان مطالبات خود را بدون واسطه با مسئولان و مدیریت شهری در میان بگذارند و شاهد شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای محله و مشکلاتی باشیم که شهروندان با آن دست به گریبان هستند. «حمید شهبازی» بازدیدهای میدانی مدیران شهری را […]

شهردار سده لنجان گفت: بازدیدهای میدانی و مشاهده مسائل و مشکلات محلات از نزدیک، موجب می‌شود شهروندان مطالبات خود را بدون واسطه با مسئولان و مدیریت شهری در میان بگذارند و شاهد شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای محله و مشکلاتی باشیم که شهروندان با آن دست به گریبان هستند.

«حمید شهبازی» بازدیدهای میدانی مدیران شهری را اعتمادساز دانست و اظهار کرد: بازدیدهای میدانی و مشاهده مسائل و مشکلات محلات از نزدیک، موجب می‌شود شهروندان مطالبات خود را بدون واسطه با مسئولان و مدیریت شهری در میان بگذارند و شاهد شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای محله و مشکلاتی باشیم که شهروندان با آن دست به گریبان هستند.

وی افزود: این بازدیدها، علاوه بر رفع معضلات نقاط مختلف شهر و عدالت عمرانی، موجب می‌شود شهروندان همزمان با طرح مشکل، پاسخ مطالبات خود را دریافت کنند و ظرفیت‌های محلات به شکل دقیق‌تر مورد رصد و پایش قرار گیرد تا با برنامه‌ریزی‌های اصولی، بتوان نقاط مختلف را به سمت آبادانی هدایت کرد.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه تداوم ملاقات‌های مدیران شهری با مردم، موجب تقویت همدلی میان شهروندان و بدنه مدیریت شهری می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور در محلات در میان شهروندان از رئوس برنامه‌های شهرداری است؛ اعتقاد داریم مشکلات را باید از زبان شهروندان شنید تا با یک برنامه‌ریزی دقیق، بتوان رضایت‌مندی آنان را در زمینه‌های مختلف خدماتی و عمرانی افزایش داد.

شهبازی، سده لنجان را شهری با اصالت دانست و تصریح کرد: مدیریت شهری ارزش شهر و شهروندان را می‌داند و در تلاش است تا در مسیر توسعه همه‌جانبه حرکت کند. باید توجه داشت که رویکرد محله‌محوری، راه‌حل مناسبی برای پاسخگویی به تقاضاهای شهروندان بوده و این رویه به سرعت در مدیریت شهری نهادینه شده است.

لزوم پیوست انسان‌محوری در تدوین پروژه‌های شهری

وی شهروندان را رکن اصلی شهر دانست و گفت: کالبد شهر بعد از شهروندان، دومین رکن اساسی شهر است و همه ما دغدغه حفظ و توسعه همه‌جانبه آن را داریم؛ مدیریت شهری نیز به عنوان رکن سوم در تلاش است با اجرای پروژه‌های مختلف و برنامه‌ریزی دقیق، در مسیر توسعه و آبادانی شهر قدم بردارد.

شهردار سده لنجان، انسان‌محوری را رویکردی برای رفع بحران‌های شهری دانست و افزود: امروز زمان آن رسیده تا حیات و زیست شهر را مورد توجه قرار دهیم؛ از این رو رویکرد انسان‌محوری برای مدیریت شهری سده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر این اساس در تلاش هستیم این رویکرد در پروژه‌های مختلف شهری به درستی تعریف شود.

منبع خبر