مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز الگویی فرهنگی در مدیریت ترافیک

در دوازدهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانون مدار شیراز معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد در مباحث فرهنگی نگاه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نگاه سلبی نیست،ایجابی است. هادی شه دوست معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در دوازدهمین مرحله آیین تجلیل از رانندگان قانونمند شیراز گفت: یکی از نگاه هایی که مجمع […]

در دوازدهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانون مدار شیراز معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد در مباحث فرهنگی نگاه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نگاه سلبی نیست،ایجابی است.
هادی شه دوست معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در دوازدهمین مرحله آیین تجلیل از رانندگان قانونمند شیراز گفت: یکی از نگاه هایی که مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در مباحث فرهنگی دارد،نگاه سلبی نیست نگاه ایجابی است .
شه دوست با اشاره به این مطلب که یکی از بهترین راه های ارتقا فرهنگ ترافیک آموزش است، تصریح کرد: اثر بخشی آموزشی در دوران کودکی بسیار زیاد است، لذا در این حوزه آموزش های لازم را از افراد باید در سنین پایین شروع کرد.
وی ادامه داد: در این راستا ی ۵۰۰مدرسه تحت پوشش فرهنگ ترافیک قرار داده ایم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوب وموثر در این راستا اتفاقات تشویقی است که امروز به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و با همکاری پلیس راهور استان از رانندگان قانون مند تجلیل و قدردانی می شود.
شه دوست اظهار داشت: کشته شدگان و آسیب دیدگان و خسارت هایی که به خانواده ها و جامعه در اثر تصادفات وارد می شود ناراحت کننده است و این آمار بالا ما را به سمت و سوی ایمنی و آموزش می برد.
وی به نقش رسانه ها در این امر اشاره کرد و گفت: مردم علاقه مند و وابسته به رسانه ها هستند باید داشته های مردم را در حوزه فرهنگ یادآور شویم و پیشنهاد می شود رسانه در این امر کمک کننده باشند.
در ادامه کارشناس ارشد اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان نیز اظهارداشت: مواجهه رانندگاه با پلیس بیشتر در مسائل قهری و ایستایی است و این امر باعث شده که شهروندان و رانندگان بعضا پلیس را مقابل خود می بینند با اجرای این طرح که گام موثر در بحث فرهنگ سازی و ایجاد نظم و انضباط ترافیکی می شود نشان می دهد که پلیس تنها به صورت قهری و حکمی عمل نمی کند.
عبدالعظیم مباشری با بیان اینکه چالش ترافیکی در شیراز تنها با پلیس حل نمی شود، بیان داشت: این انتظار نباید باشد که پلیس راهور تنها با یک مجمع مردم نهاد به نام مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در ساماندهی و نظم دهی ترافیک و کاهش تصادفات نقش داشته باشد.
وی افزود: سایر موسسات و سازمان های فرهنگ ساز دیگر نیز باید به یاری بیایندتا مسئله ترافیک راحت تر مدیریت شود.
شایان ذکر است بستن کمربند ایمنی،عدم استفاده از تلفن همراه،رانندگی بین خطوط ، رعایت فاصله طولی و عرضی با خودروها و دیگر وسایل نقلیه و همچنین رعایت سرعت مجاز از جمله ملاک های شناسایی و تجلیل از رانندگان قانونمند شهر شیراز بوده است.

منبع خبر