محله محوری راهکاری برای توسعه درآمد پایدار توسعه شهری

شهرداران آنلاین/محله محوری راهکاری برای توسعه درآمد پایدار توسعه شهری شهردار شاهرود با اشاره به اینکه محله محوری راهکاری برای توسعه درآمد پایدار شهری است، گفت: این نگاه می تواند کمک شایانی به توسعه درآمد پایدار شهری کند.  به گزارش روابط عمومی شهرداری شاهرود، محمد رضا حاجی محمد علی با بیان اینکه یکی از مهم […]

شهرداران آنلاین/محله محوری راهکاری برای توسعه درآمد پایدار توسعه شهری

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه محله محوری راهکاری برای توسعه درآمد پایدار شهری است، گفت: این نگاه می تواند کمک شایانی به توسعه درآمد پایدار شهری کند.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری شاهرود، محمد رضا حاجی محمد علی با بیان اینکه یکی از مهم ترین حوزه های توسعه پایدار شهری، درآمد پایدار سیستم های مدیریت شهری است، افزود: تا زمانی که سیستم های شاخص مدیریت شهری همچون شهرداری ها از درآمد پایدار مناسبی برخوردار نباشند، توسعه پایدار محقق نخواهد شد و باید توجه به نحوه تامین مالی پروژه های عمرانی از طریق درآمد های پایدار شهری در اولویت شهرداری ها قرار بگیرد.

وی ضمن بیان این مطلب که تنها راهکار سازماندهی نظام تامین مالی یک شهر استقرار درآمدهای پایدار شهری در سیستم گردش مالی شهرداری ها به عنوان نهادهای اصلی مدیریت شهری در ایران است و استفاده از این روش می تواند به توسعه همه جانبه یک شهر و معرفی جهانی آن نیز کمک شایانی کند، ابراز داشت: محله محوری و ایجاد کانال‌های مالی واریز درآمد محلات به خزانه شهرداری راهکاری است که می توان برای توسعه عمرانی شهر روی آن حساب باز کرد زیرا محله محوری یکی از زیرساخت های اساسی دستیابی به توسعه پایدار است و یکی از مراحل ابتدایی توسعه آن، ایجاد کانال‌های مالی شفاف میان شهرداری و محلات یک شهر است.

حکومت های شهری نیاز دارند تا با ایجاد حکومت‌های محلی و برنامه ریزی دقیق مالی برای فعالیت آنها به حکومت‌های یکپارچه شهری که اکنون بسیاری از شهرهای جهان، روش مدیریت در آنها را الگوی خود قرار داده اند، تبدیل شوند. محله محوری در تشکیل حکومت یکپارچه شهری توسعه فرهنگ، آموزش، حقوق شهروندی و امنیت سرمایه گذاری شهری را در پی دارد و منجر به استقبال فعالان اقتصادی از مشارکت با سیستم‌های مدیریت شهری می شود.