مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران خبر داد : ایجاد بیش از ۱۰۰هکتار فضای سبز در دره فرحزاد

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: تا پایان سال ۳۸ پروژه در بخش فضای سبز داریم که دره فرحزاد یک و دو بیش از ۱۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد می شود. علی محمد مختاری گفت: در روز شنبه با حضور شهردار تهران و اعضای شورای شهر و رئیس شورای شهر و مردم محدوده […]

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: تا پایان سال ۳۸ پروژه در بخش فضای سبز داریم که دره فرحزاد یک و دو بیش از ۱۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد می شود.

علی محمد مختاری گفت: در روز شنبه با حضور شهردار تهران و اعضای شورای شهر و رئیس شورای شهر و مردم محدوده منطقه ۱۹، فاز ۱ بوستان ایرانیان به مساحت ۱۶ هکتار به بهره برداری می‌رسد.
وی ادامه داد:یکی از اقدامات مهم و اساسی که طبق دستور دکتر زاکانی صورت‌گرفته توسعه فضای سبز و ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی به ویژه در مناطق کم برخوردار شهر تهران است.
مختاری افزود:خلازیر یکی از مناطقی است که نیازمند یک اقدام اساسی در خصوص فضای سبز است و با ایجاد بوستان ایرانیان اقدام خوبی برای ساکنین محدوده شده است که در رابطه با مناطق کم‌برخوردار دیگرنیزسعی داریم اقدامات خوبی در دوره جدید شهرداری صورت بگیرد.

مختاری تصریح کرد: توسعه فضای سبز در شهر تهران مطلوب است و در برخی مناطق این شرایط وجود ندارد مناطقی همچون ۷،۱۰،۱۸، ۸،۱۲،۱۱،۲۰ که برای تامین آن پروژه های بزرگی در دست اقدام است مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: تا اوایل سال ۱۴۰۲ شاهد پروژه های بزرگی در زمینه فضای سبز شهری در تهران خواهیم بود به عنوان مثال در منطقه ۱۷ بوستان سردار شهید سلیمانی و بوستان ابریشم از پروژه های که در دست احداث است.
مختاری با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز در شهر تهران افزود: در ۱۵ اسفند سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار جنگل کاری در کمربند سبز شهر تهران انجام دادیم و امسال نیز ۱۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار دارد و بستر سازی آن انجام شده و پیمانکاران آن ها نیز به کار گرفته شده تا بتوانیم در رابطه با کمربند سبز شهر تهران نیز اقدام اساسی انجام دهیم.

منبع خبر