مدیریت شهری اصفهان در کنار حوزه گردشگری قرار دارد

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری و شهرداری در کنار حوزه گردشگری قرار دارد در این راستا آماده‌ایم تا همکاری‌های لازم را با این حوزه انجام دهیم؛ اگر دست در دست هم دهیم اصفهان می‌تواند به مقصد گردشگری داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.

مدیریت شهری اصفهان در کنار حوزه گردشگری قرار دارد

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری و شهرداری در کنار حوزه گردشگری قرار دارد در این راستا آماده‌ایم تا همکاری‌های لازم را با این حوزه انجام دهیم؛ اگر دست در دست هم دهیم اصفهان می‌تواند به مقصد گردشگری داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم ‌زاده در مراسم رونمایی از «ویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان ناگفته‌های اصفهان» با اشاره به وظایف ذاتی مدیریت شهری در حوزه گردشگری، اظهار کرد: تسهیل‌گری در حوزه گردشگری، تسهیل‌گری برای جذب سرمایه‌گذار، ساخت هتل و اماکن تفریحی از جمله محورهایی است که مدیریت شهری در حوزه گردشگری می‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری و شهرداری در کنار حوزه گردشگری قرار دارد در این راستا آماده‌ایم تا همکاری‌های لازم را با این حوزه انجام دهیم؛ اگر دست در دست هم دهیم اصفهان که به خودی خود استعدادهای ذاتی فراوانی دارد، می‌تواند به مقصد گردشگری داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.

شهردار اصفهان بیان کرد: باید در مشارکت با حوزه گردشگری تلاش شود تا برای ساعاتی که گردشگر برنامه‌ای ندارد، با قصه‌گویی از اماکنی که استعداد دارند، اوقات گردشگر را پر کنیم، به طور مثال در چهل ‌ستون با روایت داستان آن می‌توانیم حدود شش تا هشت ساعتی که گردشگر برنامه‌ای ندارد را با این اقدام پر کنیم.

وی تصریح کرد: می‌توان در هر ابنیه رخدادهای متناسب با آن ابنیه را به عنوان قصه و روایت اصفهان مطرح کرد و با این اقدام ساعاتی که گردشگر برنامه‌ای ندارد را پوشش دهیم، استعدادهای هنری و ظرفیت‌های فرهنگی در اصفهان فراوان است و هر شب می‌توان این قالب روایت را در سطح شهر اجرا کرد.

قاسم زاده با بیان اینکه امروز از قصه‌ در حوزه درمان نیز استفاده می‌شود؛ در واقع قصه یک باب جدید در درمان است که باید برای انتقال و حفظ فرهنگ، آن را جدی گرفت، گفت: قالبی که برای «ویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان ناگفته‌های اصفهان» انتخاب شده، همان قصه و روایت به عنوان ماندگارترین و مؤثرترین قالب برای پایدار کردن فرهنگ است که باید از آن بهره گرفت.

1736773.jpg

*نتوانسته‌ایم اصفهان را آنگونه که باید به دنیا معرفی کنیم

همچنین در ادامه این مراسم، عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شهرهای خواهر خوانده اصفهان که نسبت به گذشته بیشتر شده، مشتاق ایجاد ارتباط در حوزه گردشگری با اصفهان هستند و لذا باید در این مسیر گام برداشته و با تلاش در این حوزه به نتایج مؤثری برسیم، اظهار کرد: با وجود تمام اقداماتی که انجام شده، تاکنون نتوانسته‌ایم اصفهان را آن طور که باید به دنیا معرفی کنیم و نشان دهیم، اما حتماً با این روایت‌ها و داستان‌های ناگفته می‌توان به این مهم دست یافت.

وی با اشاره به ویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان‌های ناگفته اصفهان، گفت: با دیدن این روایت‌ها، سفری چند دقیقه‌ای از وضعیت، فرهنگ و هنر اصفهان انجام شد، بیان این روایات و قصه‌ها می‌تواند در جذب گردشگر نقش مهم و مؤثری را ایفا کرده و مدیریت شهری را به نتایج مفیدی برساند.

*لزوم تدوین تقویم گردشگری ایران

در ادامه، مصطفی نباتی نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تدوین تقویم گردشگری ایران در برش های استانی و شهری اظهار کرد: این اقدام می‌تواند تأثیر مثبت و مؤثری در حوزه گردشگری داشته باشد.

وی ادامه داد: شناساندن رویدادهای گردشگری به عنوان یک ایده در این حوزه مطرح شد که به مرحله اجرایی شدن نرسیده است.

گفتنی است، مراسم رونمایی از «ویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان ناگفته‌های اصفهان» با حضور استاندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس اتاق بازرگانی، نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی و گردشگری اصفهان برگزار شد.

کد محتوا ۴۰۹۰۲

برچسب ها