مدیر منطقه ۶ شهرداری قم: سرانه فضای سبز منطقه پایین است

مدیر منطقه شش شهرداری قم از اجرای پروژه‌های خدماتی و فضای سبز بر اساس بودجه مصوب خبر داد و گفت: یکی از کمبودهای منطقه پایین بودن سرانه فضای سبز است. احمد ترکمن با بیان اینکه از اجرای پروژه‌های خدمات شهری و سیما و منظر با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیارد ریال در منطقه شش خبر […]

مدیر منطقه شش شهرداری قم از اجرای پروژه‌های خدماتی و فضای سبز بر اساس بودجه مصوب خبر داد و گفت: یکی از کمبودهای منطقه پایین بودن سرانه فضای سبز است.

احمد ترکمن با بیان اینکه از اجرای پروژه‌های خدمات شهری و سیما و منظر با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیارد ریال در منطقه شش خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با هدف توزیع عادلانه بودجه و امکانات شهری در مناطق و نواحی شهری انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به مصوبات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده مبنی بر ارتقای رفاه عمومی ساکنان مناطق، توسعه پارک‌ها و فضای سبز و توزیع عادلانه بودجه و امکانات شهری بر اساس بودجه مصوب و پروژه‌های خدمات شهری در مرحله عملیاتی قرار گرفت.

مدیر منطقه شش شهرداری قم خاطرنشان کرد: زیباسازی مبادی ورودی شهر از سیاست‌های محوری مدیریت شهری است و اجرای نقش برجسته «زیرگذر سلام» در این راستا انجام می‌شود.

ترکمن اضافه کرد: یکی از کمبودهای منطقه شش پایین بودن سرانه فضای سبز بوده و تلاش‌های فراوانی برای تملک املاک در راستای ایجاد و توسعه فضای سبز انجام شده که نیازمند مشارکت شهروندان است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های فضای سبز در منطقه شش مورد توجه است، تصریح کرد: احداث بوستان خورشید در بلوار حمزه سیدالشهدا و بوستان شکوه در خیابان شهید مطهری، خرید و نصب وسایل بازی کودکان، ست‌های ورزشی، بهسازی و ساماندهی بوستان‌های سطح منطقه از اقدامات سال جاری شهرداری منطقه است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: احداث و توسعه بوستان بانوان نقش بسزایی بر سلامت روحی و جسمی و غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان و مادران دارد، بر این اساس توسعه و افزایش پارک بانوان در سایر مناطق و نواحی نیز در دستور کار برنامه‌ریزان و مدیران شهری قرار دارد و در حال حاضر دو بوستان بانوان در منطقه آماده خدمات‌رسانی است.

ترکمن افزود: اجرای نقاشی دیواری در سطح منطقه، دیواره‌نگاری چهره شهدا و نورپردازی تقاطع‌های غیرهمسطح منطقه از دیگر پروژه‌های اساسی شهرداری است که در بودجه مصوب خدماتی لحاظ شده و جزو طرح‌های اولویت‌دار شهرداری است.

منبع خبر