مرتضوی خبر داد؛ ساخت ۵ هزار مسکن در بافت فرسوده بر اساس تفاهم با شهرداری تهران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساخت پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری کلانشهر تهران بر اساس تفاهم‌نامه بین شهرداری و وزارت کار خبر داد.  سید صولت مرتضوی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شهرداری تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساخت پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری کلانشهر تهران بر اساس تفاهم‌نامه بین شهرداری و وزارت کار خبر داد.

 سید صولت مرتضوی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شهرداری تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از انعقاد این تفاهم نامه توسعه بخش تعاون است، اظهار کرد: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر سه محور دولتی، خصوصی و تعاون بنیان نهاده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بر اساس هدف گذاری صورت گرفته ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید مشمول بخش تعاون شود، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این خصوص در گذشته انجام شده و امروز این تفاهم نامه برای تشکیل تعاونی های مسکن در محلات کم برخوردار و بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری کلانشهر تهران منعقد شده است.

وی همچنین تصریح کرد: ۳۵۴ محله در شهر تهران مشمول این طرح می شوند و ۳۵۴ شرکت تعاونی بر همین اساس تشکیل خواهد شد و منابع آن تلفیقی خواهد بود. تغییر کاربری و تراکم، نوسازی، ساخت معابر و ایجاد فضای سبز با شهرداری تهران و تأمین تسهیلات از طریق منابع نهضت ملی مسکن خواهد بود. اقدامات از سوی بانک توسعه تعاون و همکاری احتمالی سایر بانکها با همت شهرداری تهران و وزارت تعاون عملیاتی می شود.

مرتضوی پیش بینی اولیه ساخت مسکن بر اساس این تفاهم نامه را پنج هزار واحد عنوان کرد و افزود: ان شاءالله در گام های بعدی تعداد واحدها افزایش خواهد یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه اساساً یکی از موتورهای محرک اقتصاد کشور صنعت ساختمان است که به توسعه تعاون و رونق اقتصادی کمک خواهد کرد، یادآور شد: هزینه های تمام شده، تخفیفات در یکپارچه سازی، کاهش قیمت پروانه ها و قیمت تمام شده منهای ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دولت به صورت گام به گام به عنوان آورده مردم پیش بینی شده تا بتوانیم طرح ها را تکمیل کنیم.

منبع خبر