مردم از تبعیض و عدم اجرای عدالت ناراحت هستند

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین هرمزگان_محمد آشوری تازیانی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری که به  ریاست  آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد  ضمن خوش آمد گویی به رئیس جمهور و هئیت همراه ،اظهار داشت : مجموع دستاوردهای دولت و نظام در معرض دو مخاطره جدی تهدید می‌کند […]

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین هرمزگان_محمد آشوری تازیانی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری که به  ریاست  آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد  ضمن خوش آمد گویی به رئیس جمهور و هئیت همراه ،اظهار داشت : مجموع دستاوردهای دولت و نظام در معرض دو مخاطره جدی تهدید می‌کند اول اینکه ما در ناترازی که در منابع و مطالبات داریم حتما باید مدیریت مطالبات اجتماعی در دستورکار قرار گیرد.

آشوری به زحمات و تلاش های دولت مردمی و قدردانی مردم از دولت اشاره کرد و افزود: تلاش های دولت ستودنی است و مردم هرمزگان هم مثل سایر مردم کشور قدردان زحمات شما و دولت مردمی است و ما آدم های واقع بین هستیم و تنگناها و محدودیت های خدمات دولت در ارائه خدمات را ،وچه مشکلات بیرونی و چه داخلی و درونی را می دانیم.

رئیس مجمع نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ،تقویت سرمایه اجتماعی را مهم دانست و اقدام خوب دولت در احیاء کارخانجات را بی بدیل توصیف کرد و اظهار داشت: اقدام خوب و ارزشمندی که شما درحوزه ایجاد و احیاء کارخانجات کردید در نوع خودش بی بدیل است در کنار این موضوع گروهی را مامور کنید که احیاء سرمایه اجتماعی را در دستور قرار دهند چون اگر همه این دستاوردها تبدیل به تقویت سرمایه اجتماعی در کشور نشود و همانطور که میدانید شاخص های سرمایه اجتماعی  امید و اعتماد و رضایت و مشارکت است .

آشوری  در ادامه گفت: اتصال و احیاء این کارخانجات معطل مانده یا حوزه های اقتصادی را به سرمایه اجتماعی را در یک مشکل می بینم که شما دستور بدهید مرکز مطالعات استراتژیک و اندیش کده هایی که در اختیار دولت است این اتفاق را رقم بزند.

وی به گفتمان اصلاح در مسائل نیز اشاره کرد و بیان داشت:گفتمان اصلاح در حوزه مسائل را مقام معظم رهبری پی ریزی نمودند و مبارزه با فقر و فساد و تبیض ، آنچه امروز در برخی از مناطق استان ما  درد کهنه شده و مزمن شده است که با تدابیر حضرت عالی حل شد.

آشوری همچنین افزود: مردم از تبعیض ناراحتند و از عدم اجرای عدالت که گفتمان انقلاب اسلامی است و گفتمان دولت مردمی هم بر این اساس استوار است ،رنج مردم اگر بخواهد علاج پیدا کند حتما پایان دادن به این تبیض ها است.

نماینده مردم هرمزگان در بهارستان به بایدها و نبایدها اشاره کرد و گفت:بایدها و نبایدها که منجر به تقویت و تضعیف سرمایه اجتماعی می شود ،بخشی متوجه دشمنان قسم خورده ما است و  بخش دیگر آن متوجه خود ما است که در مجلس هستیم و بخش دیگر متوجه شما  است که در دولت هستید.

این مقام مسئول در ادامه گفت:مجمع نمایندگان هرمزگان همراه شما بودند و با جناب استاندار در جهت رفع مسائل و مشکلات استان هم نوا و همدل هستیم و مدلی که اینجا تعریف کردیم حکایت از هم نوایی برای رفع این مشکلات و درد ها است و هیچ وقت خدایی نکرده برای دولت سنگ اندازی نکردیم و معتقد هستیم دولت در میدان است همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند و قطعا هم در خدمت دولت هستیم برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و اهدافی که باید اتخاذ کنند.

آشوری به فروش گاز در کشور اشاره کرد و افزود : در خصوص فروش گاز چه اتفاقی در کشور افتاد؟ به نظر من جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهمور ،می توان اتفاق دیگری رقم زد چرا که  کپسول گاز ۳۷ هزار تومانی، ۳۵۰ هزار تومان شد و اگر تدبیر و دستور شما نبود این نارضایتی به جاهای دیگر نیز سرایت می‌کرد و در خصوص گوجه فرنگی همین‌گونه اتفاق افتاد ،وقتی می‌شود پیشگیرانه تصمیماتی را گرفت چرا باید تا واکنش و  مطالبه ای شکل نگیرد اتفاق نیوفتد و مطالبه به طول بیانجامد.

 وی در پایان به ظرفیت نیروی انسانی ماندگار اشاره کرد و تصریح کرد: اعتقادی را شما بینان گذاشتید و  آن اعتقاد این بود که از ظرفیت نیروی انسانی ماندگار نیروی بومی و غیر بومی هرمزگان در مناصب و مسئولیت ها استفاده شود که نیازمند توجه شما است.

 

نویسنده: رویا حسینی زاده