مردم نباید در خصوص شهرداری احساس تبعیض و بی اعتمادی کنند

آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری برگزار شد.

مردم نباید در خصوص شهرداری احساس تبعیض و بی اعتمادی کنند

آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در این آیین ضمن تبریک هفته بسیج و روز تاریخی تولد اصفهان، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری تمام تلاشمان این است که شعار “اصفهان، شهر زندگی” تحقق پیدا کند، الگویی که به عنوان الگوی مدیریت شهری انتخاب شده است الگوی شهر همگراست که دارای اصولی است.

وی با بیان اینکه یکی از اصول اساسی شهر همگرا بحث مقبولیت است، تصریح کرد: مدیری می تواند موفق باشد که مورد پذیرش جامعه قرار بگیرد، ارتباط و رابطه خوب با بدنه شهرداری و مردم باید پیش فرض همه مدیران باشد. 

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر نتوانیم در سطحی ترین رابطه با مردم که همان ارتباط کلامی است ارتباط خوبی برقرار کرده و به فهم مشترک برسیم موفق نخواهیم بود، پیش نیاز مقبولیت ارتباط موثر، حسنه و صادقانه با مردم است. شخصیت مدیران شهرداری باید شخصیت همخوانی میان قول، فعل و نیت آنها باشد.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم مقبولیت بدنه شهرداری در حوزه مدیریتی خود و مقبول بدنه اجتماعی در حوزه جغرافیایی خود باشیم موفق نخواهیم بود، اضافه کرد: مفهوم چنین حرفی این نیست که به هر فردی هر امتیازی را که درخواست کرد بدهیم. ممکن است گاهی برای جلب محبوبیت راه خطا را در پیش بگیریم و هوای منابع قدرت را به هر نامی داشته باشیم؛ در ادبیات دینی ما محبوبیت و مقبولیتی ارزشمند است که هم روی زمین محبوب بوده و هم در آسمان ها محبوب پروردگار و فرشتگان باشیم.

-5825719174331217701_121.jpg

قاسم زاده تاکید کرد: در الگوی شهر همگرا اصلی به نام شفافیت وجود دارد که در مقابل آن ابهام است، گاهی افشای اطلاعات می تواند فساد به بار بیاورد اما شفافیت به این معناست که نباید کاری دارای ابهام باشد. هر ابهامی زمینه تفسیر به رای و خطا را فراهم می کند بنابراین تصمیمات ما باید دارای شفافیت باشد به این معنا که در مقابل هر تصمیمی باید بتوانیم جواب شفاف بدهیم و از آن تصمیم در مقابل هر دستگاه ناظری و در مقابل ارباب رجوع دفاع کنیم. 

وی با بیان اینکه به همت شورای شهر و مدیران شهرداری در حال حرکت به سمت شفافیت در همه امور هستیم، اضافه کرد: اگر ما برای تراکم مازاد، عددی از مردم بگیریم این موضوع باید در همه مناطق دارای ادبیات مشترک باشد و واژه توافق به تدریج از شهرداری جمع شود زیرا توافق ابهام زا بوده و بی اعتمادی می آورد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که فیش های صادر شده از سمت شهرداری را مردم با اعتماد و آرامش خاطر کامل پرداخت کنند و احساس تبعیض و تردید نسبت به شهرداری نداشته باشند.

وی یکی دیگر از اصول اساسی شهر همگرا را مشارکت جویی و مشارکت پذیری ذکر کرد و گفت: باید تا جایی که می توان به سمت شریک کردن مردم در اداره شهر به اقتضای استعدادها و ظرفیت های هر منطقه برویم. باید انگیزه در مردم ایجاد شود تا در آبادانی شهر کمک کنند؛ برای این منظور لازم است نسبت به جذب سرمایه گذاران در شهر اصفهان حرکت کنیم و از ظرفیت آنها برای عمران و آبادانی شهر کمک بگیریم. 

قاسم زاده افزود: باید همه با یک ادبیات مشترک به سمت اداره شهر حرکت کنیم؛ مدیریت ها نباید مجمع الجزایری باشد و انتظار از یک شهر همگرا این است که اداره شهر به یک شکل با لحاظ کردن خلاقیت و نوآوری های مدیریتی انجام شود.  

وی با بیان اینکه بر اساس الگوی شهر همگرا ارزش های ما شکل می گیرد، اضافه کرد: سنجش مدیران ارشد ما بر اساس این الگوی جدید خواهد بود. 

شهردار اصفهان ضمن تشکر از همه مدیرانی که از گذشته تا امروز برای این شهر زحمت کشیده اند، گفت: عمران و آبادانی شهر مرهون همه نسل های مدیریتی است؛ مفهوم تغییرات مدیریتی قضاوت و خوب و بد کردن افراد نیست اما انتظار مردم از انتخابات و رای دادن تغییر و تحول است؛ تحول همواره در عالم هستی مقدمه بهبود بوده و ما دست همه کسانی که از ابتدا تا امروز به بهبود شهر کمک کرده اند را می بوسیم و از آنها تشکر می کنیم.

وی افزود: همکارانی که برای مدیریت مناطق انتخاب شده اند از بدنه خود شهرداری هستند که باعث می شود امکان ارتقاء و رشد برای بدنه سازمان فراهم شود. امیدوارم بتوانیم با استفاده از تجارب گذشتگان و رهنمودهای شورای شهر و تجارب نخبگان و کمک مردم آینده بهتری را برای شهر رقم بزنیم. 

IMG-20211121-WA0004.jpg

*نگاه تحول گرایانه در انتصابات شهردار وجود دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه شهردار اصفهان منظومه بسیار خوبی را به عنوان بیانیه ماموریت مدیران در شهرداری نظر گرفته است، اظهار کرد: مدل مدیریتی شبکه ای شهردار اصفهان نیاز ضروری امروز اصفهان و حتی کشور است. ارتباطات در این شبکه منقطع نبوده و کسی بر کسی مگر بر مبنای محبوبیتش تفوق و برتری ندارد. 

علی صالحی با بیان اینکه در انتصابات شهردار نگاه تحول گرایانه وجود دارد، تصریح کرد: بابت اعتماد شهردار اصفهان به جوانان تشکر می کنم؛ دوی امدادی مدیران شهرداری، امروز مسئولیت را در اختیار مدیران جدید گذاشته است و این باعث افتخار است که از زحمات مدیران قبلی، تقدیر و کرامت انسانی و اخلاقی آنها رعایت می شود.  

وی تاکید شورا را بر حفظ کرامت مردم ذکر کرد و افزود: در دوره ای وارد حوزه مدیریت شهری شده ایم که حلقه مفقوده حفظ کرامت مردم وجود دارد؛ تاکید مدیریت شهری بر مشارکت مردم در اداره شهر است تا دستاوردهای خوبی با میدان دادن به مردم حاصل شود. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: لازم است تحرک، خلاقیت و وقت گذاری در بین مدیران شهرداری همچون اعضای شورا وجود داشته باشد. شورای شهر روی برنامه محوری تاکید ویژه ای دارد زیرا مردم از ما مطالبه دارند و ما باید بتوانیم پاسخگوی مطالبات آنها باشیم. لازم است دوران بی اعتمادی به مردم را پشت سرگذاشته و دوران تازه ای را در دوران مدیریت مشارکتی پشت سر بگذاریم. 

گفتنی است در این آیین، مدیران سابق مناطق ۱، ۲، ۴، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان، تکریم و مدیران جدید این حوزه ها به صورت رسمی معارفه شدند. 

IMG-20211121-WA0006.jpg      

کد محتوا ۴۱۵۹۳

برچسب ها