مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ اصفهان افتتاح شد

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ اصفهان گفت: امکانات و بستر شهرداری برای توانمندسازی محلات به کار گرفته می شود.

مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ اصفهان افتتاح شد

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ اصفهان گفت: امکانات و بستر شهرداری برای توانمندسازی محلات به کار گرفته می شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین افتتاح مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان و افتتاح قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منطقه حصه و جلوان اظهار کرد: آنچه که از درآمد اصفهان کسب می‌شود در اصفهان هزینه نمی‌شود، در واقع از ظرفیت صنایع بزرگ و مادر و همچنین افراد توانمند در اصفهان استفاده نمی‌شود از این رو از مسئولان استان مطالبه می‌کنم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.  

وی ادامه داد: مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی هم به مردم تعلق دارد از این رو پیگیری می‌شود که غرفه توانمندسازی مناطق کم برخوردار هم به صورت دائمی در نمایشگاه ایجاد شود.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: یکی از دغدغه ‌های اساسی شورا در کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار ایجاد اشتغال است؛ در این راستا شورای شهر اصفهان به دنبال آن است که با ایجاد باور در بین مردم کم برخوردار اشتغال درون‌زا ایجاد کند به طوری که روزی محصولات این منطقه با نام حصه برند شده و بازار را در اختیار بگیرد.

وی تصریح کرد: متولیان امر اشتغال استان به ویژه کمیته امداد اعلام آمادگی کرده‌اند تا در این زمینه با مدیریت شهری همکاری داشته و با استفاده از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ دستاوردهای منطقه حصه، فرهنگ شغل و اشتغال در این منطقه به مردم کل شهر تسری یابد.

نادرالاصلی اظهار کرد: بستر و امکاناتی که شهرداری به عنوان مادرِ شهر در اختیار دارد به کار گرفته می‌شود تا توانمندسازی مردم محله سرعت بگیرد. 

* پتانسیل‌ محلات با ایجاد مراکز توانمندسازی فعال می شود

همچنین، داوود بحیرایی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: امروز در مناطق کم برخوردار اصفهان مرکز توانمندسازی و اشتغال افتتاح می‌شود، پتانسیل‌های بسیاری در این محلات وجود داشته که بنا داریم آن را با افتتاح چنین مراکزی به فعل تبدیل کنیم.

وی افزود: در این مرکز افراد به خودباوری رسیده و استعدادهای خود را به مرحله اجرا می‌رسانند. بسیاری از کارآفرینان بزرگ کشور هم از چنین نقاطی کار خود را شروع کرده‌اند.

*منطقه ۱۴ بیشترین ظرفیت نیروی جوان را دارد

در ادامه، مهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: منطقه ۱۴ بالاترین میزان ظرفیت نیروی جوان و کمترین میزان افراد بالای ۶۵ سال را در کل شهر دارد. برای زیست‌پذیر کردن هر مرحله باید اقتصاد درون‌زا در آن محله ایجاد شود. منطقه ۱۴ از معتمدان زیادی بهره برده و در این زمینه سرآمد شهر است.

وی افزود: در حوزه اشتغال برای همه مراحل اعم از تولید، توزیع، فروش، اخذ و مصرف باید برنامه‌ریزی شده تا چرخه کامل شود.

* قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح شد

منوچهر جدیدی، فرمانده قرارگاه جهادی شهید قاسم سلیمانی منطقه حصه هم گفت: شهرداران مناطق در مدتی که عهده‌دار این مسئولیت شده‌اند در محله حصه حضور داشته‌اند و بر اساس وعده‌هایی که داده‌اند قرار است تا شروع سال ۱۴۰۱ آسفالت و پیاده‌رو سازی بسیاری از معابر منطقه انجام شود.

وی افزود: قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی بر حسب امر مقام معظم رهبری با عنوان شورای اندیشه‌ورز محله تشکیل شد و امروز با عنوان رسمی قرارگاه افتتاح می‌شود.

فرمانده قرارگاه جهادی شهید قاسم سلیمانی منطقه حصه تصریح کرد: بسیاری از مشکلات منطقه احصا و تا کنون بسیاری از آن رفع شده و اکنون هم شورای شهر رسیدگی به حاشیه شهر را در اولویت خود قرار داده است.

*می خواهیم منطقه حصه قطب صنایع دستی شود

در ادامه، نادر گیلیان‌پور، دبیر مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: لازم است مدیریت شهری با استفاده از ابزارهای ترویجی، اطلاع‌رسانی و فرهنگی که در اختیار دارد به مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ کمک کرده و همچنین در بخش عرضه، توزیع و فروش محصولات تولید شده مجموعه را یاری دهد.

وی افزود: این مرکز رویکرد اشتغالزایی را به کمک مردم منطقه در پیش گرفته و در این راستا بیش از ۲۴۰ ساعت جلسه برای شناسایی فرصت‌ها برگزار شد و در نهایت بدون کمک منابع دولتی، این مرکز با پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مردمی اقتصاد درون‌زا شکل گرفته است.

دبیر مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اکنون همه مردم در سطوح مختلف با تنگنای اقتصادی مواجه هستند، بر این اساس فراخوانی برای جذب ایده در این منطقه داده و آموزش‌های لازم برای ایجاد اشتغال ارائه شد.  

وی افزود: به دنبال آن هستیم که منطقه حصه قطب صنایع دستی شود که لازم است مردم هم پیشتاز آن باشند. اکنون بیش از ۸۰ نفر در این مرکز در حوزه میناکاری آموزش می‌بینند؛ در واقع آموزش کسب‌وکار هم به این افراد ارائه می‌شود تا در این منطقه افراد کارفرما شده و شهری خلاق، پویا با اشتغال پایدار را شکل دهند.

*مردم منطقه ۱۰ و ۱۴ در تغییر وضعیت منطقه کمک کنند

همچنین در این مراسم، علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر به دنبال تغییر وضعیت مناطق ۱۰ و ۱۴ هستیم باید حتماً مردم منطقه در این امر مشارکت کنند. اصلاح الگوی مصرف، حمایت و استفاده از تولید ملی با همکاری همه مردم محقق می‌شود.

وی افزود: کارآفرینی به معنای پیدا کردن پول، برداشتن آن، گذاشتن پول در جیب و استفاده از آن است. هیچ ثروت پایداری در یک شب ایجاد نخواهد شد. کسب‌وکاری که از ابتدا با ارزیابی‌های لازم شروع شود با شکست مواجه نخواهد شد.

کد محتوا ۴۱۷۹۳

برچسب ها