بهره برداری از ۸ پروژه عمرانی و حمل ونقلی در مشهد همزمان با دهه فجر

با فرارسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مدیریت شهری مشهد در حوزه حمل ونقل و عمران چندین پروژه را آماده کرده است تا در این روز‌ها در راستای آسایش شهروندان مشهدی و زائران بارگاه رضوی به آن‌ها تقدیم کند. در این بخش شهرداری مشهد با آماده سازی ۸ پروژه در حوزه‌های عمران و حمل ونقل شهری، […]

با فرارسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مدیریت شهری مشهد در حوزه حمل ونقل و عمران چندین پروژه را آماده کرده است تا در این روز‌ها در راستای آسایش شهروندان مشهدی و زائران بارگاه رضوی به آن‌ها تقدیم کند. در این بخش شهرداری مشهد با آماده سازی ۸ پروژه در حوزه‌های عمران و حمل ونقل شهری، این پروژه‌ها را در روز‌های دهه فجر به بهره برداری خواهد رساند.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا و ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به تشریح پروژه‌هایی پرداخت که قرار است در این روز‌ها به بهر ه برداری برسد و گفت: به مناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی، مدیریت شهری مشهد در حوزه عمران و حمل ونقل ۸ پروژه و خدمت را آماده کرده است تا به زائران و مجاوران بارگاه رضوی تقدیم کند.

۳ پروژه مترویی

سیدخلیل منبتی افزود: در حوزه قطارشهری قرار است ۳ پروژه به بهره برداری برسد یا رونمایی شود. اولین پروژه، رونمایی از واگن‌های جدید قطارشهری مربوط به خط ۳ است تا پس از ساخت فاز اول این خط، بدون هیچ مشکلی عملیات مسافرگیری انجام شود. در این راستا قرار است در دهه فجر ۶ رام قطارشهری این خط در قالب ۳۰ واگن رونمایی شود.
وی تأکید کرد: برای خرید این واگن‌ها ۹۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
منبتی با اشاره به رونمایی دستگاه درزین قطارشهری گفت: این دستگاه به عنوان وسیله‌ای ریلی برای کار‌های تعمیر و نگهداری خطوط قطارشهری استفاده می‌شود. برای بهره برداری از این دستگاه نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: سومین خدمتی که قرار است در دهه فجر در حوزه قطارشهری به بهره برداری برسد، مربوط به رونمایی از ماشین تراش چرخ قطارشهری است. چرخ‌های قطارشهری پس از مدتی کارکردن دچار استهلاک می‌شوند و نیاز است برای افزایش ایمنی قطار و بهبود خدمت رسانی به شهروندان، این چرخ‌ها تراش داده شوند.
معاون شهردار مشهد افزود: قرار است این دستگاه با هزینه ۴۰ میلیاردتومانی در دهه فجر امسال رونمایی شود.

افتتاح رسمی «خلیج فارس»

وی در ادامه به افتتاح رسمی تقاطع غیرهم سطح خلیج فارس اشاره کرد و گفت: اکنون همه مسیر‌های تقاطع خلیج فارس زیربار ترافیکی رفته است، اما به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم افتتاح رسمی این تقاطع که هزینه‌ای بیش از ۱۵۰ میلیاردتومان در برداشته است، در دهه فجر انجام می‌شود.
منبتی با بیان اینکه در حوزه تاکسی رانی نیز ۳ افتتاحیه و مراسم رونمایی خواهیم داشت، گفت: رونمایی از ۲۳۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده در سال ۱۴۰۰، رونمایی از مرحله نخست اپلیکیشن ۱۳۳ و رونمایی از مرحله نخست اپلیکیشن جامع تاکسی رانی مشهد با هدف جمع آوری اطلاعات مربوط به تاکسی رانان در این ایام انجام می‌شود.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه آخرین پروژه‌ای که قرار است در حوزه عمران و حمل ونقل در دهه فجر به بهره برداری برسد، بیشتر جنبه محیط زیستی دارد، گفت: در این ایام مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک آزادی به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: این مرکز به مساحت ۲۲۵۰ مترمربع در بولوار سجادیه ۷۳ با فعال بودن ۲ خط مربوط به انجام اقدامات معاینه فنی خودرو به بهره برداری خواهد رسید. در ادامه نیز ۲ خط دیگر این مرکز فعال خواهد شد. برای ساخت این مرکز نیز با برآورد قیمت زمین، تأمین تجهیزات و ساخت ابنیه، ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
منبع خبر