معاون استاندار: مشکل آب جنوب شهر کرمانشاه سریع برطرف شود

شهرداران آنلاین/کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به مشکلات مربوط به قطعی آب خیابان شهید جعفری و میدان فردوسی در جنوب شهر کرمانشاه، گفت: مردم ساکن در این منطقه از یک هفته قبل با این قطعی روبرو هستند و از این رو مشکل آب این منطقه باید به سرعت رفع شود. […]

شهرداران آنلاین/کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به مشکلات مربوط به قطعی آب خیابان شهید جعفری و میدان فردوسی در جنوب شهر کرمانشاه، گفت: مردم ساکن در این منطقه از یک هفته قبل با این قطعی روبرو هستند و از این رو مشکل آب این منطقه باید به سرعت رفع شود.

به گزارش ایرنا، «منوچهر فخری» عصر دوشنبه در جلسه کارگروه تنش آبی استان در سرسرای شهدای دولت استانداری بر لزوم ارائه راهکارها و اتخاذ تمهیدات لازم برای مواجهه با تنش آبی در سال جاری که ناشی از کمبود بارش در استان همانند سایر استان های دیگر رخ داده، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که عده ای از شهروندان در مدت یک هفته با قطعی و کم آبی مواجه باشند زیرا تحمل این موضوع حتی برای یک الی ۲ روز هم خیلی سخت است.

وی ادامه داد: کارها با اما و اگر درست نمی شود بلکه برای حل مشکل باید برنامه، جدیت و پیگیری ویژه داشته باشیم و از متولیان موضوع می خواهم که در نهایت تلاش و اهتمام جهت رفع مشکل ایجاد شده در قطعی آب خیابان شهید جعفری و میدان فردوسی کرمانشاه اقدام کنند.

تمهیدات لازم برای حل مشکلات کم آبی اندیشیده شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: با توجه به کمبود بارش در امسال و سال گذشته حتماً با مشکل کم آبی و قطعی آب مواجه خواهیم شد لذا ضروری است که راهکارها و تمهیدات لازم برای حل این مشکل با اتخاذ تصمیمات راهبردی اندیشیده شود.

فخری با بیان اینکه باید نگاه منطقی همراه با راهکار و برنامه برای حل مشکلات داشته باشیم، اظهار داشت: همه مدیران باید همت و تلاش کنند که با یک برنامه کاملاً مشخص برای حل مشکل کم آبی در استان برسیم و امور آب استان موظف است که لیست چاه های مجاز را در اختیار مراکز ذیربط قرار دهد و همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است که ظرف مدت یک هفته نسبت به مبادله موافقت نامه ها با امور آب اقدام کند.

وی با تاکید بر اجرای مصوبات این جلسه برای رسیدن به یک تفاهم مشترک برای حل مشکل کم آبی در استان، گفت: شرکت توزیع برق باید مجوز بهره برداری برق از چاه های مجاز را هر چه سریعتر صادر کند و نباید در اجرای این برنامه با مشکلی مواجه شویم.

رفع بحران نیاز به پیگیری ویژه دارد

وی با بیان اینکه قطعا با اجرای درست برنامه ها و راهکارها از این بحران عبور خواهیم کرد، افزود: در وضعیت بحران است که مدیران باید پیگیری و جدیت خود را برای حل مشکل نشان دهند زیرا در زمان غیر از بحران، مدیریت یک موضوع عادی است.

فخری از شهرداران خواست که حتماً تلاش کنند که از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز استفاده نشود و تلاش گردد که از پساب ها و دیگر آب ها برای این موضوع استفاده گردد.

وی با بیان اینکه تمام مصوبات این جلسه با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت از مدیران خواست که حتماً شخصاً در جلسات مربوط به این کارگروه حضور داشته باشند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.