معاون عمرانی وزیر کشور مطرح کرد؛ خیزش بزرگ در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سال جاری خیز بزرگی در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور داشتیم. مهدی جمالی‌نژاد عصر چهارشنبه در حاشیه برپایی میز ارتباط مردمی در فرمانداری بیرجند به خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تخصیص‌های خوبی در زمینه اعتبارات روستایی در […]

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سال جاری خیز بزرگی در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور داشتیم.

مهدی جمالی‌نژاد عصر چهارشنبه در حاشیه برپایی میز ارتباط مردمی در فرمانداری بیرجند به خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تخصیص‌های خوبی در زمینه اعتبارات روستایی در کشور داشتیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه در کمک به دهیاری‌ها محدودیت نداریم، ادامه داد: در این راستا اعتبارات بدون سقف تخصیص می‌یابد.

جمالی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر روستاهای بالای ۲۰ خانوار می‌توانند کد دهیاری دریافت کنند، گفت: این موضوع از ابتدای سال جاری محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۱ ردیف‌هایی پیش‌بینی شده است، گفت: از این محل می‌توان کمک خوبی به اعتبارات شهرداری‌ها انجام داد که بند «الف» و «ب» ماده ۳۹، ماده ۴۲ و ماده ۵۸ از جمله ردیف‌ها و ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شهرداری‌هاست.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: اوراق مشارکت نیز برای شهرداری‌های مراکز استان‌ها و کلانشهرها پیش بینی شده است.

جمالی نژاد یادآور شد: لازم به ذکر است که از محل اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی و بافت فرسوده از این کمک‌های بسیار خوبی به شهرداری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به کلانشهرها تخصیص پیدا خواهد کرد، بیان کرد: همچنین برای شهرهای کوچک از سایر ردیف‌ها میزان تخصیص اعتبار آنها به چندین هزار میلیارد تومان می‌رسد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تأکید بر اینکه سال جاری خیز بزرگی در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور داشتیم، یادآور شد: برای اولین بار بعد از ۱۵ سال اتفاقات خوبی برای نوسازی ناوگان رقم می‌خورد.

جمالی نژاد ادامه داد: این نوسازی در حوزه اتوبوس، مینی بوس و ون در حال اجرا است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: بیرجند و سایر شهرهای خراسان جنوبی هم در قالب این طرح می‌توانند برای ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کنند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مدیریت پسماند است، گفت: شناسایی ساختمان‌های غیر ایمن نیز از دیگر برنامه‌هایی است که پیگیری خواهیم کرد.

منبع خبر