معاون عمرانی وزیر کشور: ۷ هزار اتوبوس جدید به شهرداری‌های کشور اختصاص می‌یابد

معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور از اختصاص هفت دستگاه اتوبوس به شهرداری‌ها خبر داد. مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: گناوه بعنوان یک شهر گردشگرپذیر و مقصد بسیاری از گردشگران در طول سال است که معضلات و مشکلاتی […]

معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور از اختصاص هفت دستگاه اتوبوس به شهرداری‌ها خبر داد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: گناوه بعنوان یک شهر گردشگرپذیر و مقصد بسیاری از گردشگران در طول سال است که معضلات و مشکلاتی در ایام پیک جمعیت وجود دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: جمعیت شهرهای ساحلی ما بسیار کمتر از زمان پیک حضور گردشگران است به همین دلیل با مشکل دفع پسماند و زباله مواجه هستیم که در بودجه امسال، ردیف بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفتیم.

جمالی‌نژاد افزود: در شهر گناوه با توجه به اعلام نیاز شهرداری این شهر در رابطه با کمبود ماشین آتش‌نشانی و همچنین قیر آسفالت معابر امیدواریم بتوانیم نیاز این شهر را رفع کنیم تا بتوانند با ماشین آلات بیشتر شهر و اطراف را پوشش دهند.

وی در پاسخ به اهم برنامه‌ها برای شهرداری‌های کشور گفت: در بحث ناوگان عمومی برای کلان شهرها و شهرهای میانی چندسالی است که اتوبوسی تهیه نشده اما امسال خوشبختانه قرارداد دو هزار دستگاه اتوبوس بسته شد و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان کلان شهر‌ها و شهرهای مراکز استان‌ها را تجهیز و نوسازی کنیم.

جمالی‌نژاد افزود: در آینده نیز قرارداد پنج هزار دستگاه اتوبوس دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد و بزودی مشکل کمبود و فرسودگی ناوگان عمومی رفع خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: با توجه به اینکه امسال ارزش افزوده براساس جمعیت تقسیم شده بود، شهرهای کوچک با مشکل مواجه شدند اما قصد داریم در کنار شاخص‌های جمعیتی تبصره های دیگری نیز لحاظ شود تا توزیع عادلانه را در شهرهای کوچک داشته باشیم.

منبع خبر