معاون وزیر کشور: شهرداری ها و دهیاری‌ها خاکریز اول پاسخگویی به مطالبات مردم هستند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تبیین نقش شهرداران و دهیاران در جامعه گفت: بدون شک شهرداری ها و دهیاری‌ها خاکریز اول پاسخگویی به مطالبات مردم هستند و عملکرد خوب این بخش ها می‌تواند رضایتمندی زیادی را در بین شهروندان ایجاد کند. به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد روز شنبه در نشست […]

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تبیین نقش شهرداران و دهیاران در جامعه گفت: بدون شک شهرداری ها و دهیاری‌ها خاکریز اول پاسخگویی به مطالبات مردم هستند و عملکرد خوب این بخش ها می‌تواند رضایتمندی زیادی را در بین شهروندان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد روز شنبه در نشست شهرداران استان یزد، افزود: طبق آخرین آمار موجود ۷۶ درصد جمعیت کشور در یک هزار و ۴۰۰ شهر و مابقی جمعیت در ۶۰ هزار روستای دارای سکنه که ۳۸ هزار روستای آن دهیاری دارد، زندگی می کنند و نقش شهرداری و دهیاری ها در ارائه  خدمات به مردم و پاسخگویی به مطالبات آنان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ماموریت‌های شهرداران به خصوص در شرایط کنونی جامعه این است که با کار و فعالیت مناسب و مضاعف نسبت به جلب اعتماد و امیدآفرینی که مهمترین نیاز جامعه در شرایط کنونی است، بیش از پیش تلاش کنند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: شهرداران با طرح‌ها و برنامه‌های مناسب و مورد نیاز جامعه نسبت به برقراری هرچه قوی‌تر ارتباط مردم با حاکمیت اقدام کنند و با استفاده از نیروهای خلاق و ایده‌پرداز بر اساس ضرورت‌ها و نیازهای مناطق مختلف کشور با هوشمندسازی فعالیت‌ها ماموریت خود را انجام دهند .

جمالی‌نژاد یادآور شد: اگر در بخش‌های مختلف، تولید دانش‌محور شود در خیلی از زمینه ها نیاز به منابع مالی کاهش می یابد و با حرکت‌های کوچک می‌توان اقدامات بزرگی را در شهرها انجام داد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست یکی از مهمترین برنامه‌هایی را که  هرچه زودتر در کشور انجام شود اجرای طرح مدیریت جامع خدمات شهری دانست و افزود: اگر این طرح راهبردی در کشور اجرا شود که نظر مجلس نیز همین است، بسیاری از معضلات و مشکلات در حوزه شهرها رفع و شاهد شکوفایی و موفقیت خواهیم بود.

محمد صالح جوکار افزود: ایجاد درآمد پایدار برای شهرها از جمله مسائل مهمی است که باید برای تحقق آن با همکاری بخش‌های مختلف و مجلس اقدام شود.

در پایان این مراسم از شهرداران فعال و برتر استان یزد در سال گذشته  با اهداء لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۴ شهرداری وجود دارد.

منبع خبر