منطقه دو شهر قم امروز دیگر کم برخوردار نیست/تلاش شهرداری برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی منطقه

شهرداران آنلاین/‍ 🔴پولپاشی چاره کار نیست/ لزوم تدوین سند تحول فرهنگی اجتماعی اراک به گزارش خبرنگار مهر، در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای ششم شهر اراک در حالی برگزار شد که اعضا پیرامون عقب ماندگی فرهنگی در کلانشهر اراک نقد داشتند در این نشست پیمان عین القضاتی اظهار کرد: کارها و سیاست‌های فرهنگی در شورای ششم و کمیسیون […]

شهرداران آنلاین/‍ 🔴پولپاشی چاره کار نیست/ لزوم تدوین سند تحول فرهنگی اجتماعی اراک
به گزارش خبرنگار مهر، در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای ششم شهر اراک در حالی برگزار شد که اعضا پیرامون عقب ماندگی فرهنگی در کلانشهر اراک نقد داشتند در این نشست پیمان عین القضاتی اظهار کرد: کارها و سیاست‌های فرهنگی در شورای ششم و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی باید بر اساس چهارچوب باشد و بر همین اساس باید مراکز فرهنگی در شهر اراک توسعه یابد.
پایه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شورای شهر باید بر اساس مشارکت باشد
وی ادامه داد: پایه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شورای شهر باید بر اساس مشارکت باشد و باید بیش از دوره‌های قبل سهم مؤسسات فرهنگی و نهادهای مدنی دیده شود ولی اعتقاد ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در حمایت از مؤسسات فرهنگی و نهادهای اجتماعی پول پاشی نیست بلکه در وهله اول توانمندسازی این مؤسسات و سپس توجه و به کارگیری مؤسسات با فعالیت‌های تخصصی و راهبردی است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک گفت: هدف ما از حمایت مؤسسات فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد وابسته کردن آنان به بدنه شورا نیست زیرا با این کار پایان کار آنها را رقم خواهیم زد نمونه این اقدام در دولت‌های قبلی انجام شد مؤسسات فرهنگی به بدنه دولت وابسته شدند و به محض تغییر دولت اکثر این مؤسسات به دلیل وابستگی به دولت تعطیل شدند.
تدوین سند تحول فرهنگی و اجتماعی شهر اراک
عین القضاتی تصریح کرد: اولویت سیاست‌های فرهنگی در مدیریت شهری اراک تدوین سند تحول فرهنگی و اجتماعی شهر اراک است که با تدوین این سند نقشه راه مشخص و بر اساس این نقشه راه اهداف و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تبیین شود.
وی اظهار کرد: هر چند نظام برنامه ریزی و بودجه شهرداری محله محور تنظیم شده است ولی جای نقد فراوان به این برنامه محله محور وارد است زیرا در برنامه محله محور سه محور آسفالت، پیاده راه و جدول دیده شده است و هیچ اشاره و توجه به مباحث اجتماعی و فرهنگی این محله‌ها نشده است.
عین القضاتی گفت: مدت چهار سال زمان بسیار کمی است و این شورا وقت زیادی ندارد که آزمون و خطا کند به همین خاطر رویکرد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای ششم استفاده از تجربیات دوره‌های گذشته و بکارگیری ظرفیت نخبگانی در سیاستگذاری ها و اقدامات است.
برای شهر اراک باید چند ابرپروژه فرهنگی و اجتماعی تعریف شود
وی گفت: برای شهر اراک باید چند ابرپروژه فرهنگی و اجتماعی تعریف شود زیرا فرصت نیست و باید هر چه زودتر این پروژه‌ها شروع به کار کنند به همین خاطر در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ورزشی شورای شهر اراک روزشمار برنامه و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و ورزشی فعال می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک با بیان اینکه در مدیریت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اراک باید سوزن‌بانی فرهنگی اتفاق بیافتد، گفت: توجه به افزایش مقوله نشاط اجتماعی از اولویت این کمیسیون است و اجرای پروژه‌های عمرانی با اولویت اوقات فراغت در اراک اولویت دارد.
به دنبال تعالی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک هستیم
به گزارش مهر در ادامه این نشست عباس خسروانی، سخنگوی شورای شهر با اشاره به اهمیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، گفت: اگر به دنبال تعالی در این سازمان هستیم باید در وهله اول به ساختار آن ورود پیدا می کنند