نامگذاری معابری به نام سردار متوسلیان و علی دایی در پایتخت

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرنگار مهر، لایحه نامگذاری معابر در جلسه شورای شهر بررسی شد. محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران در توضیح این لایحه گفت: پیشنهاد شورای نامگذاری این است که بلوار دیوان غربی به نام علی دایی نامگذاری شود. وی افزود: با توجه به اینکه ایشان در روزهای اخیر به شدت در محافل […]

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرنگار مهر، لایحه نامگذاری معابر در جلسه شورای شهر بررسی شد.

محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران در توضیح این لایحه گفت: پیشنهاد شورای نامگذاری این است که بلوار دیوان غربی به نام علی دایی نامگذاری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ایشان در روزهای اخیر به شدت در محافل مجازی مطرح شدند، ضلع غربی ورزشگاه آزادی را پیشنهاد نامگذاری داشتیم. این پیشنهاد با درخواست جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران ورزشی نویس مطرح شده است.

حق شناس ابراز داشت: تعدادی از کوچه‌های خیابان قائم مقام فراهانی نیز به تناسب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام شماری از اهالی فرهنگ و رسانه و خبرنگاران شهید پیشنهاد شده است.

حق شناس اظهار داشت: شورای نامگذاری پیشنهاد تغییر نام تعدادی از کوچه‌ها را نیز دارد که جزئیات آن به اطلاع شورا می‌رسد.

عضو شورای شهر عنوان کرد: به علاوه یکی دیگر از پیشنهادات نیز نامگذاری بزرگراه فتح به نام حاج احمد متوسلیان است که هنوز خبری از شهادت ایشان نداریم و بیش از سه دهه در اسارت نیروهای اسرائیل است به همین دلیل عنوان شهید را قید نکردیم.

سپس حسن رسولی در مخالفت با بخشی از این لایحه گفت: آیا رضایت این افراد برای نامگذاری آنها کسی شده است یا خیر چرا که در برخی موارد مانند نامگذاری خیابانی به نام اعظم طالقانی ما اقداماتی را انجام دادیم اما سپس متوجه شدیم که باید رضایت آنها را کسب می‌کردیم.

سپس زهرا صدر اعظم نوری در مخالفت با بخشی از این لایحه گفت: بوستان گل‌ها در حوالی دانشگاه تهران که در زمینه باغ گیاه شناسی فعال است بهتر است به همان نام گل‌ها باقی بماند.

حق شناس در پاسخ به رسولی گفت: عموماً تلاش شده تا موافقت و همراهی خانواده این افراد را داشته باشیم. به آقای دایی نیز در این باره اطلاع داده شده است.

در نهایت لایحه نامگذاری این معابر با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.