نخستین اتوبوس برقی اراک به طور آزمایشی آغاز به کار کرد

نخستین اتوبوس برقی اراک از امروز (۲۹ تیر) به طور آزمایشی به مدت ۱۰ روز در اراک، نسبت به جابجایی مسافرین داخل شهری فعالیت می‌کند. « علیرضا کریمی» شهردار اراک در مراسم آغاز فعالیت نخستین اتوبوس برقی اراک در جمع خبرنگاران گفت: این اتوبوس برقی که ساخت شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شتاب) است از امروز […]

نخستین اتوبوس برقی اراک از امروز (۲۹ تیر) به طور آزمایشی به مدت ۱۰ روز در اراک، نسبت به جابجایی مسافرین داخل شهری فعالیت می‌کند.

« علیرضا کریمی» شهردار اراک در مراسم آغاز فعالیت نخستین اتوبوس برقی اراک در جمع خبرنگاران گفت: این اتوبوس برقی که ساخت شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شتاب) است از امروز به طور آزمایشی به مدت ۱۰ روز در اراک، نسبت به جابجایی مسافرین داخل شهری فعالیت می‌کند.

شهردار اراک به امضا تفاهم نامه را با شرکت مکو، گروه مپنا و شرکت شتاب اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه در خصوص استفاده از مجموعه فعالیت هایی که این شرکت در راستای تهیه زیرساخت ها، ارزیابی و بررسی وضعیت شهر اراک به منظور استفاده از وسایل حمل و نقل برقی است به امضا در آمده است.

وی اضافه کرد: بحث بعدی در خصوص نیاز به شارژرهای الترونیکی در شهر اراک است که در کمربندی های شمالی و جنوبی جانمایی شود که بتوانیم از آنها در آینده نزدیک استفاده کنیم.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: در مرحله بعد تبدیل اتوبوس های دیزلی به برقی است که امیدواریم هر چه زودتر زیرساخت های آن فراهم شود و بتوانیم به همشهریان خدمت رسانی کنیم.

لازم به ذکر است ظرفیت این اتوبوس ۸۰ نفر است که به طور استاندارد، شامل ۳۵نفر نشسته و ۴۵نفر ایستاده می باشد.

منبع خبر