نخستین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران برگزار شد/ تشکیل ۹ کمیته ایمنی در مدیریت شهری پایتخت

نخستین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران با حضور شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مسئول در حوزه ایمنی پایتخت برگزار شد. اولین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و نمایندگان دستگاه های مسئول در حوزه ایمنی پایتخت ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. در این جلسه علیرضا زاکانی […]

نخستین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران با حضور شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مسئول در حوزه ایمنی پایتخت برگزار شد.

اولین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و نمایندگان دستگاه های مسئول در حوزه ایمنی پایتخت ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران در سخنانی با تاکید بر این نکته که موضوع ایمنی پایه و اساس است و از هر جهتی که به آن نگاه می شود اهمیت غیر قابل وصفی دارد، گفت: نقش شهرداری به اندازه ای گسترده و کلان است که همگی ما باید با مسئولیت پذیری بالا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

شهردار تهران با اشاره به حادثه آبادان و فرو ریختن ساختمان متروپل افزود: موضوع قرارگاه ایمنی با توجه به شرایط و حادثه پیش آماده در آبادان حساسیت ویژه پیدا کرده است و باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه هر از چند گاهی حوادثی رخ می دهد که ما را از غفلت در حوزه ایمنی خارج می کند.

زاکانی با اشاره به آمار جان باختگان حادثه ریزش ساختمان مترو پل در آبادان ادامه داد: ریزش ساختمان در آبادان حادثه تلخی بود که موجب تاسف و تاثر شد که در این حادثه بیش از ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند و باید بدانیم حوادث در هر نقطه ای از کشور تلخ است و پیشگیری های لازم جهت جلوگیری از بروز آن باید انجام شود.

وی با بیان اینکه، ساختمان ها و گودهای پرخطر و ناایمن، بافت ناپایدار شهری و حمل از جمله موضوعاتی است که در حوزه ایمنی باید مورد توجه قرار بگیرند، بیان کرد: در این شرایط انتظار این است دست به دست هم داده شود و ما نیز موضوعات پیشگیرانه را نصب العین خود قرار دهیم.

شهردار تهران افزود: امیدواریم با برگزاری جلسات منظم قرارگاه ایمنی بتوانیم ناظر به اصلاح میراث موجود در حوزه ناایمنی گام برداریم.

در ادامه جلسه پیرامون موضوعاتی از جمله اسناد قانونی فرادست، ایجاد وحدت رویه، بهره گیری از فناوری های نوین، ارتقاء آگاهی عمومی، تهیه برنامه ارتقاء ایمنی کلانشهر تهران و کمیته های قرارگاه ایمنی گفت و گو و تبادل نظر شد.

کمیته خدمات شهری و ایمنی، کمیته ایمنی شهرسازی و معماری، کمیته هماهنگی ایمنی مناطق، کمیته ایمنی فنی عمرانی، کمیته ایمنی حمل و نقل و ترافیک، کمیته برنامه و بودجه ایمنی شهری، کمیته حقوقی و قضایی ایمنی شهری، کمیته مالی و اقتصادی ایمنی شهری و کمیته فرهنگ سازی ایمنی و مشارکت جامعه محور ۹ کمیته تشکیل شده در قرارگاه ایمنی شهر تهران است.

از جمله قرارگاه های تشکیل شده در این دوره از مدیریت شهری تهران پیش از قرارگاه ایمنی می توان به قرارگاه اجتماعی (با رویکرد رسیدگی به آسیب های اجتماعی پایتخت از جمله جمع آوری معتادان متجاهر، کودکان کار و پدیده زباله گردی)، قرارگاه مسکن (با رویکرد تامین مسکن استطاعت پذیر برای پایتخت نشینان) و قرارگاه حمل و نقل اشاره کرد.

منبع خبر