نخستین دوره استاندارد رقابت چالش آتش‌نشانان کشور در نیشابور آغاز شد

شهردار نیشابور گفت: نخستین دوره استاندارد رقابت چالش آتش‌نشانان کشور با حضور افراد منتخب از سراسر کشور در نیشابور آغاز شد. سیدحسن میرفانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز این رقابت‌ها گفت: در این رقابت‌ها ۲۳۰ نفر از آتش‌نشانان سراسر کشور در قالب ۶۰ تیم حضور دارند و طی ۲ روز با هم به رقابت می‌پردازند. وی […]

شهردار نیشابور گفت: نخستین دوره استاندارد رقابت چالش آتش‌نشانان کشور با حضور افراد منتخب از سراسر کشور در نیشابور آغاز شد.

سیدحسن میرفانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز این رقابت‌ها گفت: در این رقابت‌ها ۲۳۰ نفر از آتش‌نشانان سراسر کشور در قالب ۶۰ تیم حضور دارند و طی ۲ روز با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: قبلا این رقابت‌ها برای آتش‌نشانان شهری برگزار می‌شدو این‌نخستین دوره‌ای است که همه آتش‌نشانان شهری، صنعتی، نظامی، بنادر و از پالایش‌گاهها و پتروشیمی‌های کشور در این رقابت حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات زیرمجموعه انجمن جهانی چالش آتش‌نشانان (FCC) است و در این چارچوب هرسال ۲۰ مسابقه در سراسر دنیا برگزار می‌شود و قبلا تجربه چهار دوره برگزاری این مسابقات را در کشور داشته‌ایم اما این‌ نخستین دوره‌ای است‌که به صورت استاندارد برگزار می‌شود.

شهردار نیشابور گفت: مهمترین ویژگی این دوره از رقابت‌ها این است که همه آتش‌نشان بخش های مختلف در کنار هم هستند که باعث می‌شود با تبادل تجربه و اطلاعات سطح کیفیت و استاندارد آتش‌نشانان کشور افزایش یابد و این‌ نخستین دوره‌ای است که رقابت‌ها با سازه برج استاندارد با ارتفاع ۱۳ متر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طراحی این رقابت‌ها بر گرفته از عملیات اطفاء حریق در موقعیت‌های مختلف است و برگزیدگان این مسابقه به رقابت‌های جهانی راه خواهند یافت و آخرین دوره حضور آتش‌نشانان ایران در رقابت‌های جهانی تیرماه سال گذشته در آلمان بوده است.

شهرستان  ۴۰۰هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع خبر