نشست خبری شهردار بندرلنگه با اصحاب رسانه

شهردار بندرلنگه گفت: بعضی از اموراتی که مردم انتظار دارند  جز وظایف ذاتی شهرداری و متولی آن نیست. ابراهیم فرهمند نیا شهردار بندرلنگه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد چهار ماهه شهرداری اظهار کرد: در طی چهار ماهه گذشته شهرداری بندرلنگه حدود ۲۳ میلیارد تومان بدهی همراه داشت که این بدهی […]

شهردار بندرلنگه گفت: بعضی از اموراتی که مردم انتظار دارند  جز وظایف ذاتی شهرداری و متولی آن نیست.

ابراهیم فرهمند نیا شهردار بندرلنگه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد چهار ماهه شهرداری اظهار کرد: در طی چهار ماهه گذشته شهرداری بندرلنگه حدود ۲۳ میلیارد تومان بدهی همراه داشت که این بدهی ها از قبیل مطالبات پیمانکاران و.. است که  حدود ۴ میلیارد آن توسط شهرداری پرداخت شده است. که اکثر این بدهی ها بابت تاخیر در پرداخت ها به این حجم رسیده است.

شهردار بندرلنگه افزود: مبلغ ۱۳ میلیارد تومان بابت حقوق، بیمه، اضافه کاری و… پرسنل شهرداری پرداخت شده است و در حال حاضر حقوق ها به روز است و هیچگونه معوقه ای باقی نمانده است
فرهمندنیا با اشاره به درآمد های شهرداری تصربح کرد: در آمد های شهرداری از طریق  ارزش افزوده،عوارضات نوسازی و شهرسازی و عوارضی درب گمرک که ماهانه میانگین ۳۵۰میلیون تومان توسط شهرداری اخذ می گردد و منجر به پرداخت حقوق پرنسل شهرداری می شود.

وی با اشاره به راه اندازی  کارخانه اسفالت به عنوان یکی از پروژه های عمرانی شهرداری  بندرلنگه در آینده بسیار نزدیک تصریح کرد: پروژه های عمرانی و بعضی از امورات نیازمند زمان است تا برطرف شود.که از جمله پروژه های عمرانی که در حال حاضر در حال پیگیری است کارخانه های آسفالت شهرستان است که هم اکنون کارخانه های آسفالت ۶۰ تنی و ۱۲۰ تنی را در سطح شهرستان داریم که زیر ساخت های آن نیازمند بازسازی و تعمییر است اما به لحاظ نبود مخزن نگه دارنده  قیر در شهرستان   دو مخزن ۷۰ تنی و یک مخزن ۶۰ تنی توسط شهرداری خریداری شده که در حال حاضر مخزن ها گنجایش ۲۰۰ تن قیر را دارند و همچنین با توجه به رویه جدید و ممنوعیت جابه جایی قیر حوضچه ای با تناژ ۸۰۰ تن را تعریف کردیم که ان شاءالله با تصمیمات صورت گرفته  و با راه انداری کارخانه اسفالت نیاز روزمره شهرداری در بحث اسفالت برای همیشه برطرف خواهد شد.

شهردار بندرلنگه اضافه کرد: موجودی قیر شهرداری ۸۰ تن است و حدود ۲۰۰ تن قیر هم آماده بارگیری است که به محض ِآماده شدن مخزن ها بارگیری خواهد شد که در حال حاضر حدود ۲۸۰ تن قیر آماده داریم که از اردیبهشت ماه سال آینده  کار آسفالت معابر را اغاز خواهیم کرد. و همچنین در حال حاضر چیزی حدود ۶۰ تن آسفالت جهت لکه گیری معابر و اصلاح سرعت گیر ها و پر کردن چاله ها با این اعتراف که اسفالت شهر ملزم مرمت است در حال انجام است.

ابراهیم فرهمندنیا یاد آور شد: بارندگی های اخیر خسارت ها و آسیب های بسیاری را به بافت شهر وارد کرده است که از جمله آن آبگرفتگی معابر و خیابان ها بود که یکی از این ابگرفتگی ها را در محله سماچ  شاهد بودیم  که با بررسی ها و بازدیدهای میدانی صورت گرفته یک شیب ۲۰ سانتی در این محله در نظر گرفتیم  که مسیر اب را به سمت کانال اداره بندر هدایت  میکند. که کار احداث و ساخت آن تا ظرف یکی دو روز آینده به پایان می رسد. انتظار داریم با این پروژه دیگر شاهد آبگرفتگی در این محله نباشیم. و همچنین در بحث بارندگی ها قسمتی از دیوار ترمینال ریزش پیدا کرده بود که توسط همکاران واحدعمرانی کار بازسازی آن صورت گرفت است

این مسئول تاکید کرد: کانال های در سطح شهر وجود دارد که با در پوش های آهنی پوشانده می شد اما متاسفانه این در پوش ها برداشته شده بود که در پوش های بتنی را جایگزین در پوش های آهنی کردیم .

وی درآمد پایدار توسط شهرداری را لازم و ضروری دانست وتاکید کرد:  با توجه به اینکه درآمد پایدار اطمینان خاطری را برای شهرداری به دنبال دارد بنابراین شهرداری بندرلنگه با رایزنی های صورت گرفته در تلاش است با احداث سنگ شکن شهرداری را به یک درآمد پایدار برسانیم.

شهردار بندرلنگه عملکرد موتوری شهرداری را اینطور بیان کرد : نبض هر شهرداری ماشین آلات آن است که در حال حاضر دو دستگاه ماشین سواری ال ان ترا در امور مالیاتی کیش به کار گیری شده بود که با مکاتبات صورت گرفته بعد از تعطیلات نوروز به چرخه ماشین آلات شهرداری بازگردانده خواهد شد و همچین دیگر ماشین آلات شهرداری از قبیل پژو سواری مدل ۸۲ و پارس مدل ۸۷ ،تانکر ۹۱۱، بنز ده تن ،ماشین رنو زباله کش و… که جز ماشین الات سبک و سنگین شهرداری محسوب میشود به چرخه ماشین آلات شهرداری بازگرداننده شده است.

فرهمندیا نیا با اشاره به اینکه نخاله های شهری دو دسته هستند یک دسته آن زباله های شهری و یک دسته آن نخاله های ساختمانی است تصریح کرد: بسیاری از نخاله های شهری توسط شهرداری جمع آوری شده است نخاله های که به صورت زباله هستند شهرداری وظیفه جمع آوری آن را به عهده دارد اما بسیاری از نخاله ها ،نخاله های ساختمانی است که توسط اشخاص رها شده است که شهرداری با توجه به ماشین آلاتی که در اختیار دارد کار جمع آوری آنها را انجام خواهد داد.

وی جمع آوری سگ های ولگرد را یکی از معضلات شهر خواند و خاطر نشان کرد: در حال حاضر کار جمع آوری سگ های ولگرد یه صورت روزانه توسط شهرداری در احال انجام است که با مشکلات بسیاری همراه است لذا به دنبال آن هستیم که با فراهم کردن مکانی جهت نگه داری سگ ها ازمشکلات آن بکاهیم  اما تنها شهرداری وظیفه جمع آوری و نگه داری سگ های ولگرد را به عهده ندارد انتظار می رود که ارگان های از قبیل اداره محیط زیست و دامپزشکی در جهت حل این معضل همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: در موضوع فضای سبز و زیبا سازی شهر امکانات لازم وجود نداشت که در حال حاضر دو دستگاه خریداری شده و دستگاه های که از قبل نیازمند تعمییر بود تعمیر و در حال استفاده است.و همچنین ۲۰ هزار گل فصلی و نهال های مختلف جهت کاشت در میادین  و معابر خریداری و کاشته شده است و هم اکنون خزانه ای شامل گیاهان مثمر در منطقه گرمسیری توسط شهرداری در سطح شهر راه اندازی شده است .

شهردار بندرلنگه افزود: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی پارک ها بسیاری از تاسیسات موجود در پارک ها دچار مشکل و یا دزدیده شد اما در حال حاضر در بحث روشنایی پارک ها حدود ۷۰ درصد روشنایی صورت گرفته است و همچنان به دنبال آن هستیم که روشنایی را به وضعیت مطلبوب تری برسانیم.

۴۲۲ هکتار بافت  فرسود  شهر بندرلنگه در آینده نه چندان دور به تصویب می رسد.

ابراهیم فرهمندنیا با بیان اینکه طرح های جامع و بافت فرسوده از جمله طرح های مهم و تاثیر گزار در رونق شهر خواند گفت: طرح جامع با توجه به بررسی های صورت گرفته اشکالاتی را به همراه دارد که باید مورد بازبینی قرار گیرد که در صورت تصویت رونق را در سطح شهر شاهد خواهیم بود و همچنین در موضوع بافت فرسوده ۶۰ هکتار ثبت شده است اما به دلیل عدم وجود بسته پیشنهادی جلسات مکرر صورت گرفت که در تلاش هستیم حدود ۴۲۲ هکتار از بافت فرسوده را به تصویب برسانیم.

وی در پایان با توجه به اهمیت و صرورت مطالبه گری خاطر نشان کرد: مطالبه گری شیوه و روش مناسب خود را دارد و مطالبه گری با بی احترامی فرق دارد و گاها شاهد آن هستیم برخی از افراد به بهانه مطالبه گری توهین های را به همکاران بنده و پرسنل شهرداری نسبت میدهند که این موضوع زیبنده اصل مطالبه گری نیست و و مطالبه گری آمیخته با توهین مطالبه گری نیست و هیچکس آن را نمی پذیرد.

منبع خبر