شهردار منطقه۶ تهران در حضور عضو شورای شهر و جمع مدیران شهری عنوان کرد؛

نقش‌ خیرین پهنه مرکزی پایتخت در کاهش کمبود‌ها بی‌بدیل و ماندگار است

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران؛ سیدمرتضی روحانی، شهردار پهنه مرکزی پایتخت در جلسه هم‌اندیشی و مشورتی با خیرین و فعالان اجتماعی منطقه شش با همراهی زهرا شمس احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بصیری، معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ و جمعی […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران؛ سیدمرتضی روحانی، شهردار پهنه مرکزی پایتخت در جلسه هم‌اندیشی و مشورتی با خیرین و فعالان اجتماعی منطقه شش با همراهی زهرا شمس احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بصیری، معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ و جمعی از مدیران و کارشناسان امور شهری یکی از نقاط بالقوه و ممتاز در این منطقه را مشارکت بالای خیرین در کاهش کمبود‌ها و محدودیت‌ها دانست.
 روحانی، شهردار منطقه شش تهران که با مسائل موجود در این پهنه به خوبی آشناست، گفت: هرمنطقه از شهر تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی و بافت اجتماعی و فرهنگی، مشکلات و کمبود‌های خاص خودش را دارد و این منطقه نیز به واسطه فراوانی بیمارستان‌ها و تعدد مراکز درمانی و پزشکی از لحاظ تأمین محل استقرار همراهان بیماران بستری در بیمارستان‌های واقع در این پهنه با چالش‌هایی روبه رو بوده که برای نمونه می‌توان به چادرخوابی و استقرار همراهان بیمار در پیاده‌رو‌ها و معابر و بوستان‌های اطراف مراکز درمانی اشاره کردکه معضلات اجتماعی به دنبال داشت و سیمای شهر را نیز نازیبا می‌نمود.
سیدمرتضی روحانی، شهردار قطعه ششم پایتخت به مهمترین دستاورد‌هایی که با مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در جهت کاهش آلام و دغدغه همراهان بیمار بستری در بیمارستان‌های منطقه شش به دست آمده، اشاره کرد و گفت: از سال۱۴۰۲ تا سال ۱۴۰۳ که در اینجا خدمت شهروندان هستیم، به همت خیرین ۴ همراه سرا احداث، تجهیز و در اختیار همراهان بیمار که از نقاط مختلف کشور میهمان منطقه ما هستند قرار گرفته است. برای نمونه همراه سرای پناه که با تلاش خانواده نیکوکار دکتر مدرسی و با صرف هزینه بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان ساخته و به بهره‌برداری رسیده، همراه سرای نور در خیابان شهید قربانی به همت خانواده دکتر اعتمادیان در اطراف میدان انقلاب اسلامی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
روحانی تصریح کرد: همراه سرای صندوق بازنشستگی نیز درخیابان دکتر قریب هم که به اسم پدر مهربان دکتر مظفری و‌ ایشان در حال تجهیز این محل هستند. اینجا با حدود ۸۰ تخت خواب ظرفیت قابل توجهی دارد و البته می‌توان امکانات آن را افزایش داد. این همراه سرا با مشارکت دکتر مظفری، صندوق بازنشستگی و شهرداری منطقه است که وقتی به بهرهدبرداری برسد، یک عدد قابل توجهی از همراهان بیمار را پوشش می‌دهد.