نقش قابل توجه روابط عمومی ها در «جهاد تبیین»

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشستی که به مناسبت روز روابط عمومی با حضور شهردار مشهد و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده بود، گفت: روابط عمومی نبض یک سازمان است و اگر به آن بعنوان بازوی توانمند و اجرایی نگاه کنیم قطعاً بسیاری از مشکلات در […]

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشستی که به مناسبت روز روابط عمومی با حضور شهردار مشهد و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده بود، گفت: روابط عمومی نبض یک سازمان است و اگر به آن بعنوان بازوی توانمند و اجرایی نگاه کنیم قطعاً بسیاری از مشکلات در حوزه اجرایی در داخل و بیرون از سازمان قابل حل است‌. اگر نتوانیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم، در این حوزه شکست خواهیم خورد. روابط عمومی نقش بسزایی در جهاد تبیین دارد

وی افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در این زمان که یک جراحی اقتصادی بزرگ در کشور در حال رخ دادن است می توانند کمک کرده، اطلاعات دقیق به مردم داده و مردم را از این نگرانی ها رها کنند‌.

اما اگر روابط عمومی ها نتوانند این پیوند و تعامل میان درون و بیرون سازمان را برقرار کنند این مشکلات قطعا وجود خواهد داشت.

در حوزه مدیریت شهری ضمن تشکر از روابط عمومی شهرداری که بسیار پویا و فعال عمل کرده است، نقدی هم به این حوزه دارم‌.

اگر در منطقه ای کلنگی زده یا پروژه ای افتتاح میشود، تنها روابط عمومی شهرداری همان منطقه این خبر را منتشر میکند در حالی که انتظار این است که همه مناطق این خبر را پوشش داده و منعکس کنند.

انصافا مدیریت شهری کارهای بزرگی انجام داده است اما در انعکاس آن نتوانستیم خوب عمل کنیم همان گونه که در دیگر رسانه ها انتقاداتی مطرح میشود اما نتوانستیم پاسخگو باشیم.

بر این باورم که در کنار فرهنگ و قدرت این روابط عمومی است که میتواند یک جامعه را آگاه کند‌.

منبع خبر