"نوروزخوانی" و "عروس‌بران" در ماسوله

شهردار ماسوله از برگزاری مراسم آئینی نوروزخوانی و عروس‌بران و یک جشنواره سنتی با مشارکت و همکاری شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام نوروز در این شهر خبر داد. یوسف نیرویی اظهار کرد: طرح استقبال از بهار در ماسوله توسط شهرداری هم اکنون در حال اجرا است و در ایام […]

شهردار ماسوله از برگزاری مراسم آئینی نوروزخوانی و عروس‌بران و یک جشنواره سنتی با مشارکت و همکاری شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام نوروز در این شهر خبر داد.

یوسف نیرویی اظهار کرد: طرح استقبال از بهار در ماسوله توسط شهرداری هم اکنون در حال اجرا است و در ایام نوروز، با مشارکت و همکاری شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مراسم آئینی نوروزخوانی و عروس‌بران و یک جشنواره سنتی در این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز، به همت پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری، روز چهارشنبه هجدهم اسفندماه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و فرماندار شهرستان فومن، آسیاب الگویی ماسوله بازگشایی و راه‌اندازی شد، افزود: این آسیاب مطابق با طرح الگویی آسیاب‌های ماسوله در مجاورت رودخانه و ورودی دوم شهر اجرا و بازگشایی شده است تا شهروندان و گردشگران از مراحل سنتی آرد کردن غلات بازدید کنند.

شهردار ماسوله خاطرنشان کرد: نمایشگاه تابلوهای برجسته شهر ماسوله آثاری از “مهرداد قلی پور” جنب عون بن علی (ع) روز چهارشنبه افتتاح شد و هر روز، در ایام تعطیلات نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر آماده بازدید شهروندان و گردشگران است.

نیرویی خاطرنشان کرد: ماسوله به دلیل داشتن بافت تاریخی و جاذبه‌های طبیعی متنوع، در ایام مختلف سال به ویژه تعطیلات نوروز، میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و مدیریت شهری تلاش می‌کند در این ایام، فضای شاد و پرنشاطی را برای شهروندان و مسافران فراهم کند.

به گزارش ایمنا، ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

منبع خبر