نونواری بیرجند با احداث بوستان خطی طبیعت

بوستان خطی طبیعت به مساحت ۴.۵ هکتار با ۵۱ میلیارد ریال اعتبار و راست گردهای بلوارهای پاسداران و مدرس از مصوبات شورای ترافیک خراسان جنوبی افتتاح شدند. مهدی بهترین دوشنبه در آئین افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهرداری بیرجند که مدیرکل امور شهرداری‌ها و شوراهای استانداری، فرماندار بیرجند، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای […]

بوستان خطی طبیعت به مساحت ۴.۵ هکتار با ۵۱ میلیارد ریال اعتبار و راست گردهای بلوارهای پاسداران و مدرس از مصوبات شورای ترافیک خراسان جنوبی افتتاح شدند.

مهدی بهترین دوشنبه در آئین افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهرداری بیرجند که مدیرکل امور شهرداری‌ها و شوراهای استانداری، فرماندار بیرجند، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند حضور داشتند با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: پروژه‌های که امروز به بهره برداری می‌رسند در راستای ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی و ترافیکی اجرا شده‌اند.

پروژه مشارکتی

به گفته وی بوستان خطی طبیعت پروژه مشارکتی بین همه دستگاه‌های مربوط است که در میان راه تکمیل آن شهرداری را تنها گذاشتند و از آذر ماه سال جاری به دلیل ضرورتی که وجود داشت این پروژه به عنوان یکی از شش پروژه مهم شهرداری بیرجند با صرف هزینه و حرکت جهادی به طور شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه توسط همکاران ما در معاونت عمرانی و سازمان‌های خدمات شهری، سیما، منظر و فضای سبز شهرداری انجام شد، اضافه کرد: بوستان زیبای خطی طبیعت با امکانات مناسب برای استفاده همشهریان در این مکان احداث شده است.

نونواری بیرجند با احداث بوستان خطی طبیعت

تأمین آب شرب و روشنایی

وی از شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در خواست اجرای لوله کشی آب شرب و از شرکت توزیع برق استان هم با توجه به درخواست مردم، درخواست کرد این شرکت نسبت به تأمین روشنایی در ضلع غربی این بوستان اقدامات لازم را انجام دهند.

نونواری بیرجند با احداث بوستان خطی طبیعت

امکانات ایجاد شده

شهردار بیرجند با درخواست از مردم برای حفظ و نگهداری اموال موجود در این بوستان که متعلق به خودشان است، تصریح کرد: بوستان خطی طبیعت (بند دره) به مساحت ۴.۵ هکتار و با ۵۱ میلیارد ریال اعتبار شامل سرویس‌های بهداشتی، پنج هزار مترمربع کف سازی، جدول گذاری، احداث جو، نصب ۵۰ عدد صندلی، ۳۰ عدد چراغ پایه‌ای بزرگ، ۲۰ سطل زباله، بتن‌ریزی، نصب ۲۰ عدد وسایل تندرستی، ایجاد ۷۰۰ متر مربع کف پوش برای ارائه خدمت به مردم ایجاد شده است.

بهترین اظهار کرد: ۳۰ سکو هم در این بوستان ایجاد شده که هشت عدد آن توسط میراث فرهنگی و ۲۲ سکوی دیگر توسط شهرداری احداث شده است.

به گفته وی زیر سازی و آسفالت محوطه بوستان، آبرسانی و برق رسانی به همه نقاط بوستان و ایجاد پنج کباب پز از دیگر اقدامات انجام شده در این بوستان است.

نونواری بیرجند با احداث بوستان خطی طبیعت

ا جرای مصوبه شورای ترافیک استان

به گفته وی ایجاد راست گردهای بلوار شهید مدرس و پاسداران که از مصوبه‌های شورای ترافیک استان است در راستای روان سازی و بهبود ترافیک اجرا شده‌اند که به دلیل تأخیر در انجام این کار شاهد حوادثی در این نقاط بوده ایم.

وی از همه همکارانش در معاونت عمرانی و سازمان‌های وابسته به شهرداری که سهم زیادی در انجام این کار داشته‌اند و همه کسانی که برای اعتلای نام بیرجند و بیرجندی تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

نونواری بیرجند با احداث بوستان خطی طبیعت

فرماندار بیرجند هم در این مراسم اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران ا ین است که مسئولان خود را خدمتگذار مردم می‌دانند و همه تلاش آنها برای خدمت به مردم است و هرچه در توان دارند برای خدمت به مردم به عنوان صاحبان نظام صرف می‌کنند تا آنها با آرامش زندگی کنند.

منبع خبر