نیمی از اتوبوس‌های تهران گازوئیل سوزند

شهرداران آنلاین/به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در این مراسم ضمن اشاره به نظرسنجی صورت گرفته پیش از شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: طبق این نظرسنجی آلودگی هوا و ترافیک دو معضل پایتخت از سمت شهروندان تشخیص داده شد. این دو مسئله مشکل تمامی کلانشهرهای جهان و ایران است.  او در ادامه اضافه کرد: ۵۰ درصد از […]

شهرداران آنلاین/به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در این مراسم ضمن اشاره به نظرسنجی صورت گرفته پیش از شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: طبق این نظرسنجی آلودگی هوا و ترافیک دو معضل پایتخت از سمت شهروندان تشخیص داده شد. این دو مسئله مشکل تمامی کلانشهرهای جهان و ایران است. 

او در ادامه اضافه کرد: ۵۰ درصد از اتوبوس‌های تهران با سوخت گازوئیل هستند. این اتوبوس‌ها به دلیل پیمایش روزانه سهم بسزایی در آلاینده‌های ذرات معلق و ناشی از مصرف سوخت فسیلی دارند.

حناچی با بیان اینکه فناوری مذکور می‌تواند به زنجیره فناوری‌های تأمین دیگر خودروهای برقی و شخصی کمک کند و به فناوری تمامی اتوبوس‌های داخل کشور توسعه یابد، توضیح داد: امروز با تفاهم نامه‌ای که با شرکت دانش بنیان انرژی‌های نوآور دانشگاه تهران انجام دادیم، از دولت انتظار حمایت در این زمینه را خواستاریم.

براساس گزارش شهر، حناچی با اعلام اینکه مدیریت شهری پس از این تفاهم نامه و رونمایی از یک دستگاه اتوبوس تمام برقی به سمت تولید انبوه اتوبوس‌های برقی حرکت خواهد کرد، از رئیس جمهور درخواست کرد: در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس‌های کشور پیش بینی شده است که اگر ریاست جمهوری موافق باشد بخشی یا تمام آن را به تولید اتوبوس‌های برقی اختصاص یابد.

به گفته شهردار تهران؛ امروز تفاهم‌‍نامه تولید و خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی توسط مدیریت شهری منعقد شد.

تبدیل اتوبوس های گازوییلی به برقی برای کاهش آلودگی هوای تهران

شهردار تهران در حاشیه مراسم اهدای ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز مناطق زلزله زده سی سخت و سیل زدگان سیستان و بلوچستان-نیز  با اشاره به امضای تفاهم نامه در خصوص تولید اتوبوس های برقی گفت: یکی از شرکت های دانشگاهی وابسته به دانشگاه تهران با همکاری یکی از شرکت های خودروسازی داخلی، اتوبوس برقی با باتری لیتیومی تولید کردند که حدود ۷۵ درصد از ساخت آن تولید داخل است و تستهای مختلف را نیز طی کرده است.

حناچی ادامه داد: از آنجا که اصلی ترین نقطه و هدف شهرداری تهران اتوبوس های برقی است، از این حرکت حمایت می کند و  از دولت نیز خواستیم که اعتباراتی را برای برای این کار اختصاص دهد و تفاهم نامه ای را در این خصوص با این شرکت امضا کردیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه فعلا تفاهم نامه این کار امضا شده و هنوز به قراداد منجر نشده، توضیح داد: شهرداری پیگیر تامین اعتبارات این مسأله می شود و از دولت نیز درخواست کردیم که اعتبارات اختصاصی را به این بخش هدایت کند. کار پیچیده ای نیست و کارخانه اتوبوس سازی تنها خط تولید خود  را تغییر داده است و دانشگاه نیز برای تولید اعلام آمادگی کرده است.

او عنوان کرد: در حال حاضر نصف اتوبوس های تهران گازوییلی و مابقی آن CNG هستند. ایده آل این است که تمامی اتوبوس های گازوییلی را به برقی تبدیل کنیم تا میزان آلودگی را به حداقل برسانیم.